Spasioci su u subotu uspjeli da pronađu šest velikih
fragmenata letjelice sa razmjerama najvećeg od 18 puta 5,4 metra, a do sada je
pronađeno 31 beživotno tijelo.
Iako vlasti ne navode uzrok nesreće, u izvještaju
indonežanske agencije za meteorologiju, klimu i geofiziku (BMKG) navodi se da
je moguće da se zbog loših vremenskih uslova avion zaledio i da su oštećeni
motori, prenio je AFP.
Ističe se da je to samo verzija dobijena na osnovu
meteoroloških podataka, ali ne i konačni zaključak istrage.
Vladina agencija, takođe, dodaje da je letjelica najvjerovatnije
upala u oluju u toj oblasti poznatoj po intenzivnom sezonskom nevremenu.
Izvor blizak istrazi rekao je Rojtersu da je po radarskim
podacima avion izgleda napravio "nevjerovatan" pokušaj podizanja u
visinu koji nadilazi ograničenja letjelice Erbasa "A320-200" prije
nego što je pao.
Kako je saopštila aviokompanija "Er Azija
Indonezija", koja je 49 odsto u vlasništvu malezijske kompanije "Er
Azija", Indonežanin koji je upravljao letjelicom bivši je vojni pilot sa
6.100 sati letenja u "A320", a da je avion sredinom novembra prošao
tehnički pregled.
Prema navodima načelnika nacionalne spasilačke uprave
Fransiskusa Bambanga Sulista (Soelistyo), osmog dana u potrazi u zoni Javanskog
mora učestvuje 20 aviona, 27 brodova i 14 helikoptera.
Zona potrage ostala je ista, iako je proširena ka istoku,
jer visoki i snažni talasi nose ostatke letjelice na tu stranu.
izvor: Tanjug

