Техника винорел у сликарству је захтјевна и ријетко кориштена сликарска, то јесте, цртачка техника, гдје је спектар боја ограничен тоновима вина, од свјетложутих, тамноцрвених и љубичастих до комбиновања различитих сорти вина.
Ковачевићева у разговору за Фронтал открива како је, по завршетку Академије ликовних уметности сликала различите поетике и изражавала се на уобичајен начин, штафелајним сликарством.
„Сликарство није било мој првобитни избор. Дуго сам, као дете, маштала о томе да ћу за филм и позориште дизајнирати костиме, бавити се костимографијом. На академији сам се предомислила и пребацила на сликарство“, каже Ковачевићева.
Она додаје да је технику винорел почела примјењивати када је дошло до засићења у досадашњем раду кроз сликарство, па је одлучила испробати нешто ново.
„Тада ми је на ум дошао винорел, техника која постоји готово колико и само сликарство, али је мало позната и ради је веома мали број људи. О техници винорел не постоји литература, нити се изучава на академијама, па се сво знање стиче кроз рад и експериментисање са винима“, открива нам Ковачевићева.
Она каже да је ова техника тешка из разлога што се не може пресликати или поправити евентуална грешка.
„Мора се радити врло концентрисано и промишљено. Веома је важна сликарска вештина и сигурна рука. Слике се раде по више дана, зависно од комплексности мотива“, додаје Ковачевићева.
Када је у питању правилан одабир сорте или квалитета вина за сликање овом техником, Ковачевићева истиче да је најважније одбрати вино лијепе боје, јаког пигмента и упознати како се на папиру понаша.
„У првом моменту, слике су модре, тамно љубичасте, бордо, али временом, услед оксидације мењају боју и постају смеђе. Због тога се каже да је винорел „жива техника“, јер пред вашим очима пратите промене на слици, баш како се и само вино са годинама мења у бачвама или боцама, и винске слике су сличне“, каже нам Ковачевићева.
Ковачевићева додаје да је увијек присутан безброј мотива који је покрену да уради винорел.
„Најчешће сликам обнажене жене, али и даме у изазовном рубљу или пак раскошним романтичним хаљинама. Желим да забележим посебност женске лепоте“, каже Ковачевићева.
Додаје да су купци њених слика најчешће љубитељи вина, винари, вински блогери, странци, али и доста људи из нашег региона.
Један од могућих проблема за већом потражњом оваквих сликарских радова јесте и недовољна упућеност људи за техником винорел, али они који их купе, често бивају одушевљени њеном посебношћу.
„Винорел је слабо позната техника, с тога изазива велику пажњу. Слике су лепе, необичне и другачије од свега што у ликовном свету постоји. Мене је потпуно окупирала и још дуго ћу је радити, то је сигурно“, истиче Ковачевићева.
Истиче да је у претходној, 2018. години, много радила, сликала и да су слике полако налазиле пут до купаца, али да се и сама јавност много интересовала за њен рад и технику винорел.
„Иза мене је пуно интервјуа у штампаним и електронским медијима. У овој години потрудићу се да слике прикажем и на некој изложби“, каже на крају разговора за Фронтал сликарка Мира Ковачевић.
Мира Ковачевић је рођена 1981. године у Земуну, Србија. Школу за уметничке занате је завршила у Шапцу, а сликарство дипломирала на Академији лепих уметности у Београду, у класи академика Душана Оташевића.
До сад је одржала 12 самосталних изложби слика у Србији, Црној Гори и Бугарској. Учествовала је на бројним групним изложбама и ликовним колонијама. Живи у Источном Сарајеву.
Више о Мири Ковачевић можете погледати на друштвеним мрежама фејсбук и инстаграм под називом serbianwinepainter.
Аутор: Миљан Рашевић
Фотографије извор: Фото Јелена

