Petak, 05.12.2025.
8 C
Sarajevo

„Ural“ sve bolji i bolji

Izvor:Glas Srpske

Prije 15 godina ruski preduzetnik Ilja Kajt odlučio je da vaskrsne legendu. Kupio je fabriku motocikala „Ural“ želeći da na putevima širom svijeta ponovo jure neuništivi sovjetski dvotočkaši sa bočnom prikolicom.

Imajući u vidu da je za nešto više od 10 godina od pokretanja proizvodnje predstavljeno nekoliko modela, svaki put sa nekoliko velikih promjena, slobodno se može reći da je Ilja uspio u tome.

Sada, fabrika proizvodi 1.200 motocikala godišnje, od čega polovinu kupuju Amerikanci. Avanturistički nastrojeni zaljubljenici u motocikle ne mogu da prestanu da hvale ove izdržljive ruske mašine.

„Kada mi vjetar duva u leđa možda mogu da dostignem 100 kilometara na sat. Ali u koji to motocikal možete da se spakujete vi i vaša žena, sva kamperska oprema i kuče? Otišli smo na dvonedjeljno kampovanje u Apalačke planine. Mislim da je prikolica imala oko 270 kilograma tereta, a ‘ural’ se bez problema peo uz svaku uzvišicu“, utisak je Vilijama Guntera iz SAD.

Model "2014" najbolje ilustruje koje su sve promjene izvršene na „uralu“ od kada je ponovo pokrenuta proizvodnja. Inženjeri su konačno ubacili disk kočnice, a izbacili karburatore, kao i još nekoliko arhaičnih dijelova iz pedesetih godina.

Motor novog modela ima zapreminu od 750 kubika, vazdušno hlađenje, dva cilindra koji proizvode 41 konjsku snagu. Osim toga, drastično je popravljena potrošnja, kao i emisija štetnih gasova kako bi se poštovala sve stroža evropska pravila.
Ponovo na putevima

Osnovni koncept pravljenja motocikala u fabrici „Ural“ potiče još iz 1939. godine sa potpisivanjem sporazuma Molotov-Ribentrop.

Tada su Nijemci, u skladu sa potpisanim dogovorom, podjelili sa Rusima planove legendarnog „r-71“ motocikla, kojeg su osmilili inženjeri „Be-Em-Vea“.

Sovjetski majstori su onda iskoristili osnovne skice i zamisli njemačkih kolega i nadgradili ih omogućavajući mašini da bude izuzetno izdržljiva, pouzdana i laka za održavanje.

Nažalost, poslije Drugog svetskog rata, „Ural“ jednostavno nije mogao da izdrži konkurentsku utakmicu sa stranim proizvođačima.

Srećom, od 2000. godine stvari su se popravile, a u istoj sibirskoj fabrici i dalje se proizvode ove fantastične mašine.

Popularno ove nedelje

U decembru dvije penzije u Republici Srpskoj

Ministarstvo finansija Republike Srpske informiše javnost da će u...

Бака Милка у Лондону прославила 105. рођендан: Ово је њена невјероватна животна прича (ФОТО/ВИДЕО)

Једна од најстаријих Српкиња, Милица Јовић, прославила је 6....

Galić: Helezovo ponašanje nedostojno funkcije

Zamjenik ministra obrane u Savjetu ministara Slaven Galić ogradio...

UIO: Uslovi za otvaranje novog Graničnog prelaza Gradiška nisu ispunjeni

Uslovi za otvaranje novog graničnog prelaza Gradiška Novi most...

Teme

U decembru dvije penzije u Republici Srpskoj

Ministarstvo finansija Republike Srpske informiše javnost da će u...

Galić: Helezovo ponašanje nedostojno funkcije

Zamjenik ministra obrane u Savjetu ministara Slaven Galić ogradio...

UIO: Uslovi za otvaranje novog Graničnog prelaza Gradiška nisu ispunjeni

Uslovi za otvaranje novog graničnog prelaza Gradiška Novi most...

Dogovoreno povećanje boračkog dodatka u Republici Srpskoj

Osnovica za borački dodatak u Republici Srpskoj biće povećana...

Golubović: Povećanje plata za zaposlene u obrazovanju i kulturi

Ministar prosvjete i kulture Borivoje Golubović najavio je povećanje...

Povezani članci

Popularne kategorije