Petak, 05.12.2025.
8 C
Sarajevo

Zamrznuta dominacija: Diznijeva “fabrika” za proizvodnju novca

To definitivno nisu “samo” dva Oskara, nagrada Golden Globe i British Academy Award. Prošlo je skoro pet godina od pojave ove predivne priče, a da njena popularnost nikada nije opala. Frozen prodaje sve što plasira. Čak i Frozen-ovi plagijatori prodaju sve što plasiraju. 

Na početku, Frozen je bio samo novi Diznijev film. Onda je to bio veoma dobar Diznijev film. A danas je Frozen definitivno najveći hit u animaciji svih vremena.

Magična priča o sestrinskoj ljubavi, zaludila je mnoge mališane širom svijeta, kao i njihove roditelje. Frozen je film pun ljubavi, boje, muzike i života. Ali zar većinom svi Diznijevi filmovi nisu upravo takvi?

Snježno kraljevstvo postalo je kulturološki fenomen – zaradio je preko milijardu dolara i tako postao animirani film sa najvećom zaradom u istoriji. Međutim, to je samo zarada od filma – Frozen i ovog trenutka zarađuje prodajom svoje franšize ili bilo čega što je vezano za njih.

Djeca obožavaju i “himnu” Frozena, pjesmu “Let it go”, ne skrivajući radost i euforiju gdje god da se nađu. Tako je i CD sa pjesmama iz filma prodat u milionima primjeraka.

Miljenice skoro svih djevojčica, glavne junakinje Ana i Elza, uspjele su u neku ruku da “istisnu” i decenijama popularnu lutku Barbie. Haljine, kostimi, krune i ciplelice ubrajaju u stvari koje se najbolje prodaju. Djeca obožavaju i Frozen patike, slatkiše, igračke – i uopšte bilo šta što ima lik njihovih junaka.

Pa, šta to možemo naučiti od Frozena? Suština je u kvalitetu, fokusu i naravno – novcu:

Dug i kvalitetan rad – na realizaciji filma radilo je 600 ljudi tokom 2,5 godine, odnosno bilo je potrebno oko 3 miliona radnih sati da se napravi magija zvana “Frozen”. 

Vjerodostojnost, lični  doživljaj – tokom snimanja filma, Diznijevi umjetnici su nekoliko puta posjetili Norvešku da dožive atmosferu, arhitekturu i istraže kulturu. Čak su i boravili u hotelu napravljenom od leda kako bi što vjerodostojnije na film prenijeli njene prirodne ljepote i dočarali snježno kraljevstvo 

Muzika iz filma ima odličnu produkciju 

Znači, Dizni se potrudio da ponudi – kvalitet. I pri tome je dobro naplatio sve što je godinama stvarao.

Prema najavama, novi nastavak filma Frozen će se pojaviti krajem 2019. godine. Iako već milioni djevojčica u svojim ormarima imaju prepoznatljivu Elzinu plavu haljinu – u novom nastavku Elza i Ana će imati nove haljine, tako da će i roditelji imati novi izazov koji će se naći pred njihovim budžetom. 

Frozen je i dalje skok u pravom smjeru. Da li je iko mogao predvidjeti ovoliki njegov uspjeh? Možda. Dizni je defininitivno znao kako da se svidi mališanima i na koji način da uđe u njihov svijet.

 

Autor: Dušica Stevanović

 

#FrontalBlogChallenge

 


 

 

 

 

 

 

Popularno ove nedelje

U decembru dvije penzije u Republici Srpskoj

Ministarstvo finansija Republike Srpske informiše javnost da će u...

Бака Милка у Лондону прославила 105. рођендан: Ово је њена невјероватна животна прича (ФОТО/ВИДЕО)

Једна од најстаријих Српкиња, Милица Јовић, прославила је 6....

Galić: Helezovo ponašanje nedostojno funkcije

Zamjenik ministra obrane u Savjetu ministara Slaven Galić ogradio...

UIO: Uslovi za otvaranje novog Graničnog prelaza Gradiška nisu ispunjeni

Uslovi za otvaranje novog graničnog prelaza Gradiška Novi most...

Teme

U decembru dvije penzije u Republici Srpskoj

Ministarstvo finansija Republike Srpske informiše javnost da će u...

Galić: Helezovo ponašanje nedostojno funkcije

Zamjenik ministra obrane u Savjetu ministara Slaven Galić ogradio...

UIO: Uslovi za otvaranje novog Graničnog prelaza Gradiška nisu ispunjeni

Uslovi za otvaranje novog graničnog prelaza Gradiška Novi most...

Dogovoreno povećanje boračkog dodatka u Republici Srpskoj

Osnovica za borački dodatak u Republici Srpskoj biće povećana...

Golubović: Povećanje plata za zaposlene u obrazovanju i kulturi

Ministar prosvjete i kulture Borivoje Golubović najavio je povećanje...

Povezani članci

Popularne kategorije