Frontal Blog Challenge

Zamrznuta dominacija: Diznijeva “fabrika” za proizvodnju novca

Šta je to što "Snježno kraljevstvo" jeste, a što bilo koji drugi animirani film nije?

To definitivno nisu “samo” dva Oskara, nagrada Golden Globe i British Academy Award. Prošlo je skoro pet godina od pojave ove predivne priče, a da njena popularnost nikada nije opala. Frozen prodaje sve što plasira. Čak i Frozen-ovi plagijatori prodaju sve što plasiraju. 

Na početku, Frozen je bio samo novi Diznijev film. Onda je to bio veoma dobar Diznijev film. A danas je Frozen definitivno najveći hit u animaciji svih vremena.

Magična priča o sestrinskoj ljubavi, zaludila je mnoge mališane širom svijeta, kao i njihove roditelje. Frozen je film pun ljubavi, boje, muzike i života. Ali zar većinom svi Diznijevi filmovi nisu upravo takvi?

Snježno kraljevstvo postalo je kulturološki fenomen - zaradio je preko milijardu dolara i tako postao animirani film sa najvećom zaradom u istoriji. Međutim, to je samo zarada od filma – Frozen i ovog trenutka zarađuje prodajom svoje franšize ili bilo čega što je vezano za njih.

Djeca obožavaju i “himnu” Frozena, pjesmu “Let it go”, ne skrivajući radost i euforiju gdje god da se nađu. Tako je i CD sa pjesmama iz filma prodat u milionima primjeraka.

Miljenice skoro svih djevojčica, glavne junakinje Ana i Elza, uspjele su u neku ruku da “istisnu” i decenijama popularnu lutku Barbie. Haljine, kostimi, krune i ciplelice ubrajaju u stvari koje se najbolje prodaju. Djeca obožavaju i Frozen patike, slatkiše, igračke – i uopšte bilo šta što ima lik njihovih junaka.

Pa, šta to možemo naučiti od Frozena? Suština je u kvalitetu, fokusu i naravno - novcu:

Dug i kvalitetan rad - na realizaciji filma radilo je 600 ljudi tokom 2,5 godine, odnosno bilo je potrebno oko 3 miliona radnih sati da se napravi magija zvana “Frozen”. 

Vjerodostojnost, lični  doživljaj - tokom snimanja filma, Diznijevi umjetnici su nekoliko puta posjetili Norvešku da dožive atmosferu, arhitekturu i istraže kulturu. Čak su i boravili u hotelu napravljenom od leda kako bi što vjerodostojnije na film prenijeli njene prirodne ljepote i dočarali snježno kraljevstvo 

Muzika iz filma ima odličnu produkciju 

Znači, Dizni se potrudio da ponudi – kvalitet. I pri tome je dobro naplatio sve što je godinama stvarao.

Prema najavama, novi nastavak filma Frozen će se pojaviti krajem 2019. godine. Iako već milioni djevojčica u svojim ormarima imaju prepoznatljivu Elzinu plavu haljinu - u novom nastavku Elza i Ana će imati nove haljine, tako da će i roditelji imati novi izazov koji će se naći pred njihovim budžetom. 

Frozen je i dalje skok u pravom smjeru. Da li je iko mogao predvidjeti ovoliki njegov uspjeh? Možda. Dizni je defininitivno znao kako da se svidi mališanima i na koji način da uđe u njihov svijet.

 

Autor: Dušica Stevanović

 

#FrontalBlogChallenge

 

 

 

 

 

 

 

Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog