Društvo

Adisina Oaza zdravih slastica: Znam da ću uspjeti, radim srcem

Iza naziva „Oaza zdravih slastica“ krije se proizvodnja bezglutenskih proizvoda i kolača. Adisa Ćosibegović, koja je pokrenula ovu sjajnu priču vjeruje da će jednog dana iz njene radionice izaći i slani proizvodi.

„Mnogo ljudi je alergično na gluten, a mnogi su se već odlučili za život bez glutena.  Zato vjerujem da tržište raste i da će se moja poslovna ideja isplatiti“, kaže Adisa.

Njena biznis ideja finansijski je podržana kroz projekat Evropske unije „Ekonomske i socijalne prilike ka nezavisnosti žena žrtava nasilja u porodici“. Projekat provode Fondacije INFOHOUSE i Udruženje građana „Budućnost“.

Adisa je ranije radila razne poslove u restoranima i trgovinama, a kolače je pravila za porodicu i prijatelje. U Sigurnoj kući, dok je prolazila kroz program osnaživanja, kuhala je za svoju djecu, ali i za žene s kojima dijelila sličnu sudbinu.

„Svi su hvalili moje kolače. To me ohrabrilo da pokrenem ovaj biznis. Znam da ću uspjeti, radim dobro, radim srcem i to se vidi. Imam krasan poslovni prostor i svu potrebnu opremu. Uspostavila sam saradnju sa kvalitetnim dobavljačem sirovina. Imam sve od krupnih do najsitnijih stvari za proizvodnju slastica“, navodi Adisa.

 



Ne bih nikada mogla sama

Objašnjava da je proizvodnja bezglutenske hrane skupa i zahtjevna.

„Ne bih nikada mogla sama, ali imam veliku podršku Fondacija INFOHOUSE i svog mentora Damira Zekovića. Sjećam se da sam vidjela na Facebooku da INFOHOUSE uz podršku Evropske Unije provodi projekat. Moja poslovna ideja je prepoznata kao održiva, te sam zato dobila grant. Trenutno imam vlastiti biznis, a kroz projekat mi se pridružio i mentor, koji je spreman da sasluša sve moje ideje i da mi pomogne u realizaciji“, ističe Adisa.

Njen mentor, Damir Zeković, stručnjak za IT komunikacije i promociju, posvetit će joj 120 radnih sati, te prenijeti ključna znanja za uspjeh u poslovnom svijetu. To znači da će zajednički kreirati brend i razviti prodaju putem društvenih medija.

„Često nije dovoljno samo da nešto znaš. Za sebe mogu reći da pravim dobre kolače. No, bitna je prezentacija, reakcija klijenata. Tu mi je stvarno trebala pomoć. S Damirom sam prošla sve korake koji su pred nama, predstavila sam mu svoje proizvode i stranice koje sam napravila. Sada sam uvjerena da će mi, mentor – biznis anđeo, pomoći da moj biznis bude vidljiviji“, priča Adisa nakon prvog sastanka s mentorom.



Damir je shvatio koliko je ljudima koji pokreću biznis potrebna podrška i solidarnost.

„Mislim da je ta solidarnost posebno potrebna poslije COVID-19.  Inspirirale su me priče mnogih marginaliziranih žena i poželio sam da budem jedan od mentora ili poslovnih anđela. Za mene to nije rad, nego podrška, pomoć nekom da shvati kako funkcioniše biznis, u ovom slučaju marketing i promocija biznisa u medijma i na društvenim mrežama. To je prva izlazna stanica za bilo koje startape, pa i ove koje pokreću žene,
objašnjava Zeković.

Izazovno i inspirativno

Priznaje da je biti biznis anđeo za njega izazovno i inspirativno.

„Shvatio sam i da nije jednostavno objasniti i predstaviti kako stvari funkcinišu i zbilja mi je izazov kako pojednostaviti ono što se meni podrazumijeva, kako pomoći da sve to u budućnosti koristi na način da mogućnosti i potencijale iskoristi na način kako to njoj treba, dodaje Damir.

Projektom “Ekonomske i socijalne prilike ka nezavisnosti žena, žrtava nasilja u porodici”, finansijski je podržano 18 žena iz BiH za pokretanje biznisa. Vrijednost podrške je 100.000 KM, a podrazumijeva i mentorski program “Biznis anđeli” koji je pokrenut ove godine.

Cilj projekta je doprinijeti eliminaciji nasilja i diskriminacije žena žrtava nasilja kao jedne od najranjivijih grupa u bh. društvu, ali i promovisati njihova ekonomska i socijalna prava i mogućnosti.

Ovaj je projekat izuzetno važan, a što potvrđuju i statistike, prema kojima svaka treća žena starija od 15 godina trpi neku vrstu nasilja u porodici, a 90 posto žena koje su preživjele nasilje vraćaju se nasilniku jer su ekonomski ovisne, nemaju imovinu ili prihode od kojih bi mogle same živjeti.  

Evropska unija podržala 18 biznisa žena

PR menadžer Fondacije INFOHOUSE Adin Šabić ističe da je zadovoljstvo što je pružena prilika da se osnaže žene koje su marginalizirane. Naglašava da su u Fondaciji izuzetno zahvalni Evropskoj uniji na prilici da ovo realizuju.



„Imamo priliku pomoći ženama da izađu iz nasilne zajednice, da se ekonomski osnaže i svojom proizvodnjom doprinose ekonomskom razvoja društva. To je odličan krug u kome svi stvaramo benefit. Ne možemo biti sretniji, nego kada vidimo da se sve realizira po planu. Imamo 18 funkcionalnih biznisa. Mi smo više nego ponosni na njih i nadamo se da će ih društvo podržati kupovinom njihovih proizvoda i usluga.  U društvu gdje je veliki procenat nezaposlenih i gdje mladi odlaze, ovakvi projekti su značajni jer doprinose razvoju poduzetništva, a posebno razvoja ženskog poduzetništva, koje je na niskim granama i nije prepoznato od institucija države“, kaže Šabić.

Naglašava da su podržane različite biznis ideje - od usluga čišćenja, poljoprivrednih aktivnosti, obrade drveta, do proizvodnje zdrave hrane i slastica.



Adisine kolače je moguće naručiti putem facebook i Instagram stranice Oaza zdravih slastica (facebook) i oaza_zdravih_slastica (instagram).



Frontal

Piše: Rubina Čengić

Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog