Republika Srpska

И новинске агенције дрма криза

ЗАГРЕБ - Све свјетске новинске агенције због глобалне економске кризе имају проблема у пословању, а рјешење виде у новим софистицираним производима и понудама, не заборављајући притом своју основну дјелатност - производњу и дистрибуцију поузданих и брзих вијести.


То је један од закључака првог радног дана конференције европских новинских агенција која је данас почела у Загребу, а на којој седамдесетак водећих људи Европског удружења новинских агенција (Еана) расправља о утицају економске кризе на пословање агенција и могућим одговорима на тешкоће с којима се суочавају.

Пад прихода од корисника и губитак клијената, смањење издвајања из државних буџета, смањење и замрзавање плата, неки су од заједничких проблема који муче велике новинске агенције попут француског АФП-а или америчког АП-а, као и мање националне агенције.

Према ријечима замјеника шефа турске новинске агенције АА Тахсина Актија, ове године у турским медијима отказ је добило 800 људи, смањене су плате и скраћена радна недеља, а агенција очекује пад прихода од 20 посто.

Акти је рекао да рјешење види у појачаним маркетиншким активностима и сарадњи с мобилним оператерима, преко којих ће дистрибуирати видеовијести и агенцијске фотографије.

Слично је стање и с медијима у Финској, у којој једино агенција СТТ/ФНБ није отпуштала раднике, иако је неизвјесно колико ће дуго одржавати постојећу запосленост, рекао је главни уредник агенције Мика Петерсон.

Француски корисници траже попуст и снижавање уговорених цијена агенцијских услуга, а АФП је изложен конкуренцији „нових играча у новинском екосистему", рекао је директор за стратегију АФП-а Ерик Шир, који је као могуће одговоре на кризу предложио фокусирање агенција на прикупљање више вијести.

Мађарска новинска агенција МТИ преговара са синдикатима о смањењу плата 362 запослена за 12 одсто и предвиђа пад укупних прихода за девет одсто.

Директор МТИ-ја, уједно и предсједник Еане Винс Матијас тврди да агенција на то одговара новим софистицираним производима, као што су видеовијести, ПР услуге за локалне власти и прилагођавање садржаја потребама савремених корисника.

Учесници конференције слажу се да је, уз нове услуге, једнако важно да се агенције врате „коријенима" агенцијског новинарства - производњи и дистрибуцији брзих и поузданих вијести за које и даље постоји велико интересовање.

Посебно важним сматрају и прилагођавање агенцијских садржаја потребама млађе публике која више не чита новине попут старијих генерација, али је заинтересована за вијести које се нуде на интернету и у другим медијима.

У радном дијелу конференције представљено је неколико иновативних модела, међу осталим АП-ов модел наплате до сада бесплатних интернетских садржаја, аустралијски у којем новинска агенција обавља графичке и уредничке послове за дневне листове, те француски модел сарадње новинске агенције са интернетским порталом специјализованим за забаву.

Приказан је и заједнички финансијски сервис за Европу шпанске новинске агенције ЕФЕ и берзанскох индекса Дау Џонс. 

Komentari
Twitter
Anketa

Gdje planirate doček Nove godine?

Rezultati ankete
Blog