Društvo

Влада РС дала зелено свјетло за посао са Штрабаком

БАЊА ЛУКА - Влада Републике Српске, данас је на 132. редовној сједници, дала сагласност за потписивање Уговора о измјенама и допунама Уговора о концесији, број 04/1-1945/08, од 24.11.2008. године, закључен између Владе Републике Српске и "Штрабак" АГ (STRABAG), затим Уговора о преносу концесионог права, између Владе Републике Српске, "Штрабак" АГ и ДОО "Мрежа аутопутева", Бања Лука, те Уговора о управљању Уговором, између Владе Републике Српске, ДОО "Мрежа аутопутева", Бања Лука и Потконцесионог друштва - стоји у саопштењу за јавност Бироа за односе са јавношћу Владе РС.


Ови уговори су у потпуности у складу са уговореним односом Штрабака и Владе Републике Српске и везани су за успостављање јасне структуре додијељене концесије, на начин који ће Републици Српској омогућити пуни увид и контролу над читавим пројектом изградње аутопутева.

Уговор о измјенама и допунама Уговора о концесији дефинише Владину позицију у погледу капитала и прецизира уговорено одржавање 10% (фиксно) у капиталу Концесионог предузећа, без обавезе за додатне новчане улоге, а успоставља и Златни удио који ће Влади Републике Српске бити додијељен у сваком потконцесионом предузећу које ће бити формирано, како би се тиме Републици Српској дала иста права која, према Уговору о концесији, има и у Концесионом предузећу. Такође, овим измјенам и допунама се врше и одређене мање корекције датума обезбјеђивања студије изводљивости и студија о саобраћају, као и друге мање измјене које служе усклађивању превода на енглеском и српском језику.

Уговор о преносу концесионог права је "техничког" карактера и њиме се Уговор о концесији са Страбак АГ преноси на „Мрежу Аутопутева" д.о.о. Бања Лука, како је и захтјевано у складу са чланом 2.2.1 Уговора о концесији.

Уговор о управљању Уговором представља уговор који повезуje Концесиону структуру и који омогућава Влади Републике Српске да, у име Концесионара, преговара са Потконцесионаром и има за циљ да Републици Српској омогући положај у ком би била да даје концесију директно Потконцесионару. Ријеч је о начину преноса истих права и обавеза које по Уговору о концесији има Концедент, али организационо прилагођен уговореној структури Концесионог предузећа. То је технички документ којим се врши међусобно преузимање одговорности, пренос права и уобичајених начина за заштиту учесника у повезаној структури. Његова најважнија функција јесте да осигура Републици Српској сва права Концедента и контролу, тј. директно учешће у раду Потконцесионара.

Кад је у питању Приједлог уговора о измјенама и допунама Уговора чланова друштва, ради се о измјени везаној за оснивање Потконцесионара, тј. за разјашњење границе улагања у капитал које је потребно како би се основао сваки од Потконцесионара. Потписивање овог уговора је у надлежности ЈП „Аутопутеви Републике Српске", а Влада о њему одлучује у својству скупштине акционара, наводи се у саопштењу из Бироа за односе са јавношћу Владе РС.

 

Komentari
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog