Republika Srpska

Србија: Пад продаје аутомобила за 21 одсто

БЕОГРАД - На тржишту Србије прошле године је продато 44.515 нових аутомобила, што представља пад од око 21 одсто у односу на 2008. годину.


Иако овај пад на српском тржишту, имајући у виду глобалну економску кризу и не изгледа тако драстично, не треба занемарити чињеницу да је, "цијелу ствар спасао крагујевачки `пунто`", јер је захваљујући субвенцијама Владе Србије, прије свега кампањом "старо за ново", продато око 16.500 возила те фабрике.

Kризу су на својој кожи понајвише осјетили увозници аутомобила. Они су, уз бројне попусте и акције у којима су неки модели, тврде увозници, нуђени и испод набавне цијене, продали само 28.015 возила, што је пад од чак 50 одсто у односу на 2008. годину.

Директор маркетинга "Витро гупе", увозника "Ситроена" за Србију, Војислав Лекић, за насталу ситуацију, поред кризе, криви и неравноправну тржишну утакмицу.

"Јасно је да ми више нисмо могли да продамо возила у оваквим условима. Прво је фаворизован `опел`, па затим `дачија` (у 2008), да би прошла година била у знаку опште подршке државе `пунту`. Ако се нешто не промени, ја не видим светло на крају тунела", каже он.

Директор "Рено-Нисана Србија", Милан Белин, не види неку користи и од најављеног смањења царина са 10 на 7,5 одсто, јер су, како каже, њихови попусти ионако били знатно већи од тога.

На челу Пословног удружења увозника возила и дијелова Србије однедавно је Милош Петровић, доскорашњи директор "Делта аута", који најављује да ће тражити од државе да се субвенције са домаћег "пунта" прошире и на остала возила.

Komentari
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog