Politika

ТИ БиХ: Урушавање слободе институција

БАЊА ЛУКА - Измјенама Закона о министарствима и другим тијелима управе БиХ дерогирани су постојећи закони, а институцијама као што су Уред за ревизију и Регулаторна агенција за комуникације, одузета је слобода јер су стављене под директну контролу Вијећа министара, каже се у саопштењу ''Транспаренси интернешнала''.


Измјенама и допунама Закона о министарствима и другим тијелима управе Босне и Херцеговине, који је на приједлог Вијећа министара усвојила Парламентарна скупштина БиХ, као самосталне управне организације су утврђене, између осталих, Регулаторна агенција за комуникације (РАК), као и Уред за ревизију институција БиХ. Став ''Транспаренси интернешнал'' Босне и Херцеговине је да је овакво законско рјешење у супротности са законима и правилима која регулишу оснивање, надлежност и рад и Уреда за ревизију и РАК БиХ, те да ограничава слободу ових институција стављајући их под директну контролу власти.

Наиме, према Закону о ревизији, главни циљ Уреда за ревизију институција БиХ је да провођењем ревизија осигура независна мишљења о извршењу прорачуна и о финансијским извјештајима, о кориштењу ресурса и управљању државним власништвом, те би требало да је независан и да не подлијеже управљању или контроли било које друге особе или институције. Међутим, измјенама и допунама Закона о министарствима и другим тијелима управе БиХ утврђено је да се Уред за ревизију преименује у управну организацију која је, по питању избора ревизора, финансирању и извјештавању, под директном контролом Вијећа министара БиХ, чиме се директно нарушава концепт независне вањске ревизије који подразумијева пуну организацијску, финансијску и функционалну независност Уреда за ревизију. На овај начин, Уред за ревизију би требало да врши ревизију Савјета министара БиХ и да након тога подноси извјештај том истом Савјету министара, како о ревизијским налазима о раду Савјета министара БиХ, тако и извјештај о свом раду. Такође, ревизија институција БиХ прије свега подразумијева ревизију извршне власти, те овакво законско рјешење потпуно гаси концепт ревизије која почива на принципу независности од те исте извршне власти.

Слична је, иако не иста, и ситуација са Регулаторном агенцијом за комуникације, гдје Парламентарна скупштина БиХ има искључиво овлаштење за смјењивање чланова Вијећа РАК, који води ову Агенцију у погледу стратешких питања примјене закона, док Вијеће министара има искључиво овлаштење да смијени генералног директора Агенције прије истека мандата.

''Транспаренси инетрнешнал'' Босне и Херцеговине (ТИ БиХ) сматра ово законско рјешење неприхватљивим јер дерогира већ постојеће законе, а што је још важније, одузима слободу институцијама којима би, имајући у виду њихову улогу и надлежности, морала бити загарантована независност и ослобођеност од било каквих утицаја институција власти, а нарочито од оваквог директног покушаја контроле. Због тога ће се ТИ БиХ по овом питању обратити свим релевантним институцијама, како би се овакви утицају спријечили.

Komentari
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog