Svijet

Дневни листови у губе трку са интернетом

ВАШИНГТОН – Навика читања традиционалних, дневних листова полако губи корак у САД и Великој Британији у корист онлајн издања, резултати су недавног истраживања.


Онлајн вијести нашле су се на трећем мјесту најпопуларнијих начина информисања иза вијести које емитују локалне и националне ТВ станице, саопштио је Истраживачки центар Пју.

Истраживање је показало да се 61 одсто читалаца информише путем Интернета, а да су најпосјећенији информативни сервиси Гугл њуз (Google News) и АОЛ, као и вебсајтови Си-Ен-Ена (CNN) и Би-Би-Сија (BBC).

Њих 78 одсто рекло је да прати вијести на локалним тв станицама, а 71 одсто да црпи информације са националних тв мрежа попут NBC-а или кабловских канала као што су CNN и Фокс њуз (Fox News).

Вијести на радију, у кући или у аутомобилу, рекло је да слуша 54 одсто испитаника.

Више од 90 одсто испитаника изјавило је да се информише из више од једног извора, а 57 одсто њих да редовно консултује од два до пет вебсајтова.

И док се све више људи информише путем Интернета, број редовних читалаца дневних новина, било да је ријеч о локалним или националним издањима, опао је за половину, што је довело до затварања многих листова како у Америци тако и у Великој Британији.

Штампа у обе ове земље пролази кроз финансијске тешкоће, дијелом изазваних и напуштањем оглашивача, што многе новинске куће наводи на размишљање о увођењу наплате корисницима за посјету својих онлајн издања.

Најпознатији амерички дневни лист „Њујорк тајмс” најавио је да ће од 2011. наплаћивати посјете свом сајту, а сличан потез је са својим издањима најавио и Руперт Мардок.

Komentari
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog