Vijesti

Otkriveno prisustvo alkohola u krvi kod pilota helikoptera i letača tehničara

Odgovornost za tragediju u Surčinu primarno snosi vođa posade pilot Omer Mehić, navedno je u izvještaju stručne Komisije za osnovno ispitivanje udesa vojnog helikoptera. U izvještaju, u koji je "Blic" imao uvid, Komisija tvrdi se da je otkriveno prisustvo alkohola kod "vođe posade i letača tehničara".

Vojni helikopter je pao u Surčinu 13. marta uveče, kad je poginulo svih sedam osoba koje su se nalazile u letjelici - četiri vojna člana posade, dva zdravstvena radnika i beba kojoj je trebalo da bude ukazana pomoć.

Komisija je navela da odgovornost za udes snosi vođa posade helikoptera HT-48, a da dio odgovornosti snose i drugi pilot (prim.nov. kapetan Milovan Đukarić) i letač tehničar u pilotskoj kabini.

 "Dio odgovornosti snosi komandant 204. vbr zbog propusta u planiranju i organizaciji leta (prim.nov. general Predrag Bandić), ODT RViPVO zbog propusta u organizaciji i rukovođenju letom. Eventualnu odgovornost kontrolora na aerodromu 'Nikola Tesla' će utvrditi Kontrola leta SiCG na osnovu zahtjeva komande RViPVO", piše u izvještaju u koji je "Blic" imao uvid.

U odjeljku "uzroci udesa (osnovni i drugostepeni) navodi se da je na osnovu proučavanja svih raspoloživih podataka i okolnosti, komisija za osnovno ispitivanje udesa zaključila:

"Osnovnio uzrok udesa je ljudski faktor, koji se ogleda u neadekvatnom upravljanju vazduhoplovom u složenim meteorološkim uslovima noću prilikom prilaza za sletanje na alternativni aerodrom. Posada je najvjerovatnije doživjela prostornu dezorjentaciju kao posljedicu zamora, emocijalne prenapregnutosti i kompromitovanom funkcijom pažnje, uslijed čega ne uspijeva da odredi položaj vazduhoplova u prostoru pomoću instrumenata. Prisustvo alkohola kod vođe posade i letača tehničara pojačava prethodne manifestacije", navodi se u izvještaju.

Komisija tvrdi da je drugostepeni uzrok udesa niz propusta u planiranju, organizaciji i rukovođenju letom, jer, navodi se u izvještaju, "osposobljenost i trenaža posade, meteo situacija, mogućnosti vazduhoplova u datim uslovima i obezbjeđenje sletišta nosu bili u skladu sa odlukom za ovako složen zadatak kao i pravilima, propisima, upustvima i naređenjima koja regulišu letenje i upotrebu snaga za hitno reagovanje".

 "Takođe, tokom čitavog procesa donošenja odluke i izvršenja leta svi učesnici u procesu realizacije zadatka izloženi su pritisku i očekivanjima hitnosti medicinskog zbrinjavanja djeteta, što se posebno odrazilo na odabir konačne destinacije sletanja", piše u izvještaju.

Izvor: Blic

Komentari
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog