Zanimljivosti

13 najpopularnijih automobila u bivšoj Jugoslaviji (FOTO)

Kada biste nekoga pitali koji mu automobil pada na pamet kao jedinstveni simbol bivše Jugoslavije vjerovatno bi mnogi rekli da je to Yugo 45. On se tokom osamdesetih izvozio u SAD, a tamo je doživio, blago rečeno, neuspjeh i bio jedan od onih automobila na koje su svi gledali s podsmijehom

Nije to jedini automobili koji će starijim generacijama pasti na pamet kada se spomenu legendarna vozila popularna u bivšoj državi. Trabant, Wartburg, Zastava 750, Zastava 101, samo su neki od automobila koji su se mogli svakodnevno vidjeti na cestama.

O popularnosti ovih legendarnih automobila govori i činjenica da su nekima od njih pojedini bendovi posvetili pokoji stih, a ponekad i cijelu pjesmu. Kragujevac je važio za centar automobilske industrije bivše Jugoslavije, a mnoge kompanije širom bivše države počele su polako da otvaraju pogone stranim proizvođačima pa su tako saradnju s njima ostvarile kompanije poput slovenskog Tomosa u Kopru ili IMV-a u Novom Mestu.

Donosimo pregled najpopularnijih automobila koji su saobraćali Jugoslavijom.

1. Yugo 45


Yugo 45 se proizvodio od 1981. godine u preduzeću Zastava Auto iz Kragujevca. Talijanska tvrtka Fiat dizajnirala je Yugo za Zastavu, a nacrt za automobil napravljen je po šasiji Fiata 127 koji je bio drugačiji po izgledu. Na evropskim tržištima Yugo 45 je dobio ime Yugo Koral, a tokom osamdesetih se izvozio u SAD gdje je proglašen i najjeftinijim autom za kupovinu. Proizvodnja Yuga obustavljena je u novembru 2008. godine. 

2. Zastava 750 Zastava


750 bio je popularan po nazivu Fićo. Radi se o legendarnom simbolu Jugoslavije koji se počeo proizvoditi u pogonima Crvene zastave 1962. godine po licenci Fiata 600. Ovaj automobil proizvodio se sve do 1985. godine. Zastava 750 se koristila u brojnim službama bivše Jugoslavije pa je tako bio vozilo nekadašnje milicije, autoškola i auto klubova.

3. Citroen 2CV 


Citroen 2CV ili “Spaček” osmislio je Francuz Pierre-Jules Boulanger. Na prostorima Jugoslavije “Spaček” se proizvodio u slovenskoj kompaniji Tomos koja se nalazila u Kopru. 1964. godine Citroen i Tomos se udružuju pa nastaje firma Cimos u kojoj su proizvedeni Citroen Ami, Ajkula, GS, AX, BW, CX,Visa i Dijana.

4. Lada 1300 


Lada 1300 nastala je na osnovi Fiata 124. Ona se proizvodila u bivšem SSSR-u, a model 1300 bio je jedan od najpoznatijih modela automobila u Jugoslaviji.

5. Wartburg 


Wartburg je dobio ime po dvorcu Wartburg u Eisenachu. Automobil se proizvodio u tvornici Fahrzeugfabrik Eisenach u Istočnoj Njemačkoj od 1966. do 1988. godine. On je bio relativno brz i prostran, a jedna od vrlina mu je bila i pouzdanost jer se nije previše kvario.

6. Trabant


Trabant se proizvodio u tvornici VEB Sachsenring u istočnonjemačkom gradu Zwickau od 1958. godine. Isto kao i Wartburg, prodaja Trabanta u Jugoslaviji bila je zastupljena još na početku 60-ih godina. Ono što se posebno isticalo kod Trabanta bila je njegova izrada jer je on napravljen od plastificiranog pamučnog otpada što ga je činilo laganim, ali i jeftinim.

7. Renault 4


Renault 4 se proizvodio od 1973. pa do 1992. godine u tvornici IMV u Novom Mestu u Sloveniji koja je danas u vlasništvu Renaulta. Radi se o automobilu koji je bio česta pojava na cestama Jugoslavije. U Sloveniji je proizvedeno 575.960 Renaulta.

8. NSU Prinz


NSU Prinz se od 1965. godine sklapao u sarajevskoj tvornici Pretis (Preduzeće Tito Sarajevo) koja je bila jedna od najvećih tvornica namjenske industrije koja je poznata po pretis-loncu za ubrzano kuhanje, a u njoj je sklopljeno oko 15 hiljada automobila. 

9. Zastava 101 


Zastava 101, popularno nazvan Stojadin, proizvodio se od 1971. godine u tvornici Zastava u Kragujevcu. Stojadin je napravljen prema modelu Fiata 600D i proizvodio se sve do 2008. godine. Osim u Jugoslaviji, Stojadin je bio popularan u Egiptu gdje se automobil sklapao na osnovu gotovih dijelova koji su stizali iz Srbije. 

10. Mercedes W123


Mercedes W123 su obožavali taksisti i gastarbajteri koji su svoj poslovni uspjeh u inostranstvu iskazivali njime. 

11. Austin


Slovenska tvornica IMV 1967. godine počela je sklapati Austin modele poput I300, Austin Maxi 1500 i Maxi 1750, ali i čuveni Mini 1000.

12. VW Golf 


Volkswagen golf se proizvodio u TAS-u (Tvornici automobila Sarajevo) od 1976. godine i u Sarajevu je proizvedeno 150 hiljada automobila. Golf je bio naročito popularan u Jugoslaviji, pogotovo Golf dvojka koji se počeo proizvoditi 1985. godine. 

13. Opel Kadett 


Opel automobili su se počeli sklapati 1977. godine u IDA-i (Industrija delova automobila) u Kikindi, a među njima se nalazio i Opel Kadett koji je zbog svoje pouzdanosti i dostupnosti postao popularan.

Izvor:Nezavisne 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentari
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog