Banja Luka

Istraga o smrti padobranaca četiri godine bez epiloga

Ni četiri godine poslije nezapamćene avionske nesreće u Zalužanima, kod Banjaluke, nema utvrđene odgovornosti za propuste koji su doveli do velike tragedije u kojoj je ugašeno pet mladih života.

Pilot Alen Crnalić (1988), instruktor padobranstva Nemanja Goronja (1980), njihov kolega Stefan Karanović (1989) i mladi padobranci Nikola Stević (1993) i Srđan Kosić (1993) stradali su 20. maja 2012. godine na očigled članova porodice, kada se zapalio sportski avion u kojem su se nalazili, i to neposredno nakon polijetanja. Porodice nastradalih padobranaca i sportske kolege su ogorčeni.

“Nemamo nikakve podatke o toku istrage. Nemamo informacije o tome u kojoj je fazi istraga u Tužilaštvu BiH. Imaju prečeg posla…”, rekao je Zlatan Crnalić, poznati bh. pilot i otac poginulog Alena. Boris Grubešić, portparol Tužilaštva BiH, tvrdi da je istraga u završnoj fazi, a gotovo identičan odgovor dobili smo i prije godinu dana. Tužilaštvo BiH zapravo još traži rješenje u vezi s plaćanjem preuzetog vještačenja od Fakulteta za saobraćaj i komunikacije u Sarajevu. Njima još nije plaćena ekspertiza koju su uradili, niti je predata Tužilaštvu BiH, koje je preuzelo predmet od banjalučkog Okružnog tužilaštva.

“U navedenom predmetu čekaju se rezultati vještačenja i rješavanje plaćanja vještačenja”, odgovor je koji smo i ovaj put dobili iz Tužilaštva BiH. Tek po plaćanju i preuzimanju opsežnog stručnog vještačenja, predmet bi mogao biti finalizovan u pravcu podizanja optužnica. Komisija za vazduhoplovstvo Ministarstva komunikacija i prometa BiH svojevremeno je utvrdila da avion nije bio tehnički ispravan, te da Padobranski klub Banjaluka nije primjenjivao tehničko održavanje u skladu sa zakonom. Nakon toga, analiza je rađena i na Fakultetu za saobraćaj i komunikacije u Sarajevu, posebno zbog vještačenja motora. Procedura je nastavljena u Okružnom tužilaštvu Banjaluka. Nakon opsežne istrage utvrđeno je da postoji krivična odgovornost i da se nije radilo o nesrećnom slučaju niti o krivici pilota.

Okružno tužilaštvo Banjaluka je na račun fakulteta uplatilo 18.025 KM, a naknadnu isplatu sredstava do iznosa od 38.000 KM, koliko koštaju ukupni troškovi vještačenja, preuzelo je Tužilaštvo BiH, u čijoj nadležnosti se nalazi navedeni predmet, ali je ovaj iznos predstavljao i neku vrstu naslijeđenih troškova uz predmet koji im se upućuje. Impresivni rezultati – Nemanja Goronja – tandem master i nastavnik padobranstva, bh. reprezentativac odlikovan ordenom Njegoša trećeg reda i Vazduhoplovnog saveza Srbije – Alen Crnalić – sa 18 godina dobio dozvolu za upravljanje jedrilicama, a od navršene 21. godine posjedovao dozvolu sportskog pilota aviona – Stefan Karanović – izuzetan padobranac i atletičar koji je, između ostalog, istrčao dionicu od Lisabona do Pariza dugu 220 kilometara, pješačio od stana u Banjaluci do aerodroma Mahovljani – Nikola Stević i Srđan Kosić – mladi padobranci bili su veliki potencijal.

Izvor: Nezavisne

 

Komentari
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog