Intervju

Vlaisavljević: Banjalučkom aerodromu nedostaje veći broj redovnih linija

Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd ima vrlo dobru saradnju sa Aerodromom Banjaluka, ali postoji značajan prostor da se ona unaprijedi, rekao je Saša Vlaisavljević, vršilac dužnosti generalnog direktora Aerodroma "Nikola Tesla".

Prema njegovim riječima, to buduće strateško partnerstvo dva aerodroma, o kojem će konačnu riječ dati vlade RS i Srbije, a koje bi bilo ostvareno ulaganjem u infrastrukturu, ali i daljom komercijalizacijom, omogućilo bi da Aerodrom Banjaluka, osim redovnog avio-saobraćaja, postane regionalna destinacija za niskotarifne avio-kompanije. 

Da li je Aerodrom "Nikola Tesla" zainteresovan za saradnju sa Aerodromom Banjaluka i koji su sve mogući pravci te saradnje?

VLAISAVLJEVIĆ: Kao najznačajniji aerodrom u ovom delu Evrope, Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd, bez obzira na poziciju i značaj, uvek je raspoložen da sa svima razvija partnerske odnose i, u skladu sa mogućnostima, svima izađe u susret. U prethodne dve godine značajno smo unapredili saradnju sa ostalim aerodromima u državi i regionu, a najviše je postignuto kroz izgradnju partnerskih odnosa sa aerodromima u Banjaluci, Nišu, Užicu, Kraljevu, dok smo nedavno ugostili i kolege iz Sarajeva i Zadra. 

Da li postoji mogućnost da Aerodrom "Nikola Tesla" uđe u vlasništvo Aerodroma Banjaluka? 

VLAISAVLJEVIĆ: Na sastanku koji sam imao sa predsednikom Narodne skupštine RS krajem aprila ove godine, a potom i sa predsednikom RS Miloradom Dodikom početkom maja, dogovoreno je da rukovodstva Aerodroma "Nikola Tesla" i Aerodroma Banjaluka, sa resornim ministarstvima, pripreme konkretan projekat realizacije strateškog partnerstva i razvoja avio-saobraćaja. Konačnu odluku o realizaciji strateškog partnerstva između naša dva aerodroma doneće dve vlade. 

Ukoliko vlade RS i Srbije postignu dogovor o jačoj strateškoj saradnji dva aerodroma, da li je moguće da Aerodrom "Nikola Tesla" investira određena sredstva u Aerodrom Banjaluka i u šta bi konkretno moglo i, po Vašem mišljenju, trebalo da se investira? 

VLAISAVLJEVIĆ: Smatram da je u daljem razvoju banjalučkog aerodroma potrebno proširiti kapacitete i rekonstruisati pristanišnu zgradu, čime bi putnicima bio omogućen veći komfor. Potrebno je uložiti i u modernizaciju opreme, tehnologije i infrastrukturnih kapaciteta, a istovremeno je potrebna dalja komercijalizacija aerodroma.

Šta je to što trenutno nedostaje Aerodromu Banjaluka i što "koči" njegov razvoj? 

VLAISAVLJEVIĆ: Svaki aerodrom ima za cilj da u najvećoj meri komercijalizuje svoje poslovanje i da privuče što više putnika i avio-kompanija. Ono što trenutno najviše nedostaje banjalučkom aerodromu je veći broj redovnih linija, uz pomoć kojih bi kapaciteti aerodroma bili adekvatno iskorišćeni. 

Kakvi su Vaši planovi u vezi Aerodroma Banjaluka i šta sadržava projekat realizacije strateškog partnerstva, ukoliko ste ga pripremili?

VLAISAVLJEVIĆ: Buduće strateško partnerstvo dva aerodroma, koje bi bilo ostvareno ulaganjem u infrastrukturu, ali i daljom komercijalizacijom, omogućilo bi da Aerodrom Banjaluka, imajući u vidu i povoljne geografske i vremenske uslove, osim redovnog avio-saobraćaja, postane regionalna destinacija za niskotarifne avio-kompanije. 

Da li smatrate da Aerodrom Banjaluka ima perspektivu i na čemu zasnivate takvo mišljenje? 

VLAISAVLJEVIĆ: Smatram da Aerodrom Banjaluka ima veliki potencijal i da uz određena ulaganja ovaj aerodrom može biti najkonkurentniji u regionu. Razvoj banjalučkog aerodroma važan je za ekonomski i turistički razvoj grada, regiona i čitave Republike Srpske. 

Koje bi prednosti Aerodrom Banjaluka imao od strateškog partnerstva sa Aerodromom "Nikola Tesla"? 

VLAISAVLJEVIĆ: Saradnja banjalučkog i beogradskog aerodroma danas je vrlo dobra, ali postoji značajan prostor da se unapredi. Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd najznačajniji je aerodrom u ovom delu Evrope, a uspostavljanje partnerskih odnosa omogućilo bi razmenu znanja i iskustava, kao i bolju poziciju banjalučkog aerodroma prilikom kontakta sa avio-kompanijama i vazduhoplovnim institucijama.

"Nikola Tesla" obara rekorde 

Aerodrom "Nikola Tesla" je trenutno najznačajniji aerodrom u jugoistočnoj Evropi. Kakve trendove bilježite u ovoj godini?

VLAISAVLJEVIĆ: Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd i ove godine nastavlja sa istorijskim rezultatima. Rekordni mesec u istoriji beogradskog aerodroma bio je avgust ove godine, kada je zabeleženo 590.292 putnika, što je povećanje od tri odsto u odnosu na avgust 2015. godine. Najprometniji dan u istoriji je 2. septembar, kada je samo u jednom danu zabeleženo 21.187 putnika i čak 219 poletanja i sletanja. Za osam meseci ove godine dočekali smo više od 3,8 miliona putnika, a do kraja 2016. godine očekujemo i petmilionitog putnika. Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd danas je jedna od najprofitabilnijih kompanija u regionu. U prvih osam meseci 2016. godine ukupni prihodi iznose oko 48 miliona evra, a ostvarena neto dobit iznosi više od 17 miliona evra. Aerodrom "Nikola Tesla" stalno investira u poboljšanje komfora, razvoj infrastrukture i modernizaciju opreme, a sve investicije beogradski aerodrom finansira iz sopstvenih sredstava, bez zaduživanja.

Izvor: Nezavisne
Komentari
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog