Društvo

Представљена публикација Алтернативне чињенице и пост-истина у БиХ

Резултат истраживања и публикација Алтернативне чињенице и пост-истина у БиХ: Ко стварно креира агенду медија аутора проф. др Лејле Турчило и доц.др Белме Буљубашић промовисана је јуче на Филозофском факултету Универзитета у Источном Сарајеву.

Једна од аутора публикације и професор на Факултету политичких наука Универзитета у Сарајево Лејла Турчило новинарима је рекла да се наслов публикације односи на стање у друштву у којем живимо и у којем објективне чињенице постају мање важне пред оним што је наша емотивна реакција и садржајима из медија који изазивају ту реакцију. 

„Оно што смо ми истраживали и резултати које смо данас представили говоре да велики број медија у цијелом региону иде за тим да производи такве информације које ће изазвати емотивну реакцију, радије него информацију које ће грађане натјерати да размисле о ономе што су околности у којима живе и друштво у којем живе“, каже Турчило.

Она истиче да се показује заправо да политички утицај, прије свега, узрокују то једно сужено извјештавање у медијима и да медији више извјештавају о ономе што иде у прилог политичким или економским елитама, него ономе што грађани треба да знају. 

„Ми имамо велики број медија, али се често показује да је један мањи број медија заиста утицајан, а сви остали имају мали дио публике“, каже Турчило.

Турчило додаје да је пост-истина друштво у којем истина и чињенице нису у првом плану, у којем истина престаје да буде циљ којем се тежи новинарству као професији и у којем профит било које врсте постаје значајнији од саме истине и чињеница. 

Публикација која је јуче представљена је резултат шестомјесечног истраживачког пројекта, који је обухватио интервјуе са новинарима, уредницима, носиоцима јавних функција, представницима политичких странака, представницима PR агенција, невладиних организација и аналитичарима.

 

 

Фронтал/Миљан Рашевић
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog