Subota, 06.12.2025.
7 C
Sarajevo

Potrošači u BiH nedovoljno zaštićeni

Tako su u nekim od tih udruženja dnevno zaprimali i po deset pritužbi
građana, pa ističu da sve to pokazuje da potrošači u BiH, ipak nisu
dovoljno zaštićeni.

Kako je kazala Gordana Bulić, predsjednik UO Saveza udruženja potrošača
BiH, u minuloj godini su evidentirali nekoliko hiljada žalbi potrošača
iz svih kantona FBiH, ali i iz RS.

Prema njenim riječima, dnevno su imali i po desetak pritužbi potrošača
iz gotovo svih sektora, počev od žalbi na kvalitet i rok trajanja
prehrambenih proizvoda, pa do žalbi na komunalne i administrativne
usluge.

"Zaprimali smo žalbe na mjerenje količine potrošene vode, zatim žalbe
na telekom operatere, ali i na kvalitet bankarskih usluga, na
provizije", rekla je Bulićeva i dodala da su se bh. građani žalili i na
tehničku robu i kućanske aparate. S druge strane, osvrćući se na položaj
potrošača u BiH, ona je istakla da oni nisu dovoljno zaštićeni. Isto
tako, Dragovan Petrović, sekretar Pokreta potrošača RS, rekao je da su
žalbe potrošača u posljednje vrijeme učestale i da ih je sve više.

"Ima svakojakih prigovora, na trgovce, na komunalne usluge, kojih je u
ovom zimskom periodu najviše i one zauzimaju oko 40 odsto svih pritužbi u
toku godine", rekao je on. On je istakao  da najveći dio potrošača na
tom planu nije bio u pravu, jer nije plaćao račune za utrošenu
električnu energiju.

"Mi ih savjetujemo da nađu zajednički jezik sa tim preduzećem", naveo je Petrović.

On je uporedio da su prije nekoliko godina imali oko 50 pritužbi, a
sada i deset puta više na godišnjem nivou, što pokazuje da se građani
sve više interesuju za odbranu svojih prava. Ipak, pomenuo je da se
dešavaju i situacije da nazovu i trgovci kada imaju sporove sa
potrošačima, ali je naveo da veliki broj trgovaca ne poznaje Zakon o
zaštiti potrošača i koje su njihove zakonske obaveze prema potrošačima,
jer bi oni morali da budu prvi koji će da prouče zakonske propise. S
druge strane, Petrović ističe da potrošači u RS nisu dovoljno zaštićeni,
ali da je stanje u odnosu na godine unazad poboljšano, zahvaljujući
edukaciji potrošača, koji su sve više zainteresovani za ovu
problematiku.

Nezavisne/Frontal

Popularno ove nedelje

LEAD na konferenciji ŽENE I TOČKA 10.0: Održiva budućnost ispisana ženskim potpisom

Predstavljen regionalni kompas, ESG Coach Ovogodišnja, 10. jubilarna konferencija HGK...

Denver pobijedio Atlantu, Јokić postigao 40 poena na meču

Košarkaši Denver nagetsa pobijedili su na gostovanju ekipu Atlanta...

Zlato za bijeljinsku Muzičku školu na festivalu u Gracu

Učenici Muzičke škole "Kornelije Stanković" iz Bijeljine ostvarili su...

Merc: Sve zemlje moraju da snose isti rizik kada je u pitanju zamrznuta ruska imovina

Njemački kancelar Fridrih Merc izjavio je, nakon sinoćnjeg razgovora...

U decembru dvije penzije u Republici Srpskoj

Ministarstvo finansija Republike Srpske informiše javnost da će u...

Teme

LEAD na konferenciji ŽENE I TOČKA 10.0: Održiva budućnost ispisana ženskim potpisom

Predstavljen regionalni kompas, ESG Coach Ovogodišnja, 10. jubilarna konferencija HGK...

Denver pobijedio Atlantu, Јokić postigao 40 poena na meču

Košarkaši Denver nagetsa pobijedili su na gostovanju ekipu Atlanta...

Zlato za bijeljinsku Muzičku školu na festivalu u Gracu

Učenici Muzičke škole "Kornelije Stanković" iz Bijeljine ostvarili su...

Merc: Sve zemlje moraju da snose isti rizik kada je u pitanju zamrznuta ruska imovina

Njemački kancelar Fridrih Merc izjavio je, nakon sinoćnjeg razgovora...

U decembru dvije penzije u Republici Srpskoj

Ministarstvo finansija Republike Srpske informiše javnost da će u...

Galić: Helezovo ponašanje nedostojno funkcije

Zamjenik ministra obrane u Savjetu ministara Slaven Galić ogradio...

Povezani članci

Popularne kategorije