Prihodi su prevazišli očekivanja analitičara i bili su 36 odsto veći nego u
istom periodu 2011., a kompanija je pokazala pri tome kako prelazak na mobilne
uređaje utiče na vrijednost onlajn oglašavanja, izveštava dnevnik Gardijan.
”Završili smo godinu sa snažnim kvartalom”, kazao je osnivač i direktor
Gugla Leri Pejdž, dodajući da su prihodi bili veći za osam odsto u odnosu na
isti kvartal prethodne godine.
Ukupan prihod od oglašavanja poboljšao se za 19 odsto, što je manje nego
2011. kada je rast iznosio 25 odsto.
Guglov sajt je lane generisao 8,64 milijardi dolara prihoda, 18 odsto više
nego godinu dana ranije, i čini 67 odsto ukupnog prihoda kompanije u posljednjem
kvartalu.
Partnerski sajtovi su donijeli 3,44 milijarde prihoda, što je 27 odsto
ukupne sume u kvartalu, a rast iznosi 19 odsto u odnosu na isti period 2011.
Profit u posljednjem kvartalu je iznosio 2,89 milijardi dolara, dok je 2011.
godine on bio 2,71 milijardi dolara.
U domenu onlajn oglašavanja, plaćeni klikovi u 2012. su porasli za 24 odsto
u odnosu na 2011., i devet odsto u odnosu na četvrti kvartal prethodne godine.
Ipak, ovaj rast je ublažen, jer je cijena za klik koju plaćaju oglašivači pala
za šest odsto.
Novosti/Frontal

