Kada
bi prosječni građanin BiH poželeo da kupi „ferari F151“, trebalo bi da
izdvoji čak 536 plata, s obzirom na to da je prosječna plata radnika u
prošloj godini u BiH iznosila 836 maraka.

– U toku prošle godine u Bosnu i Hercegovinu je
ukupno uvezeno 51.989 putničkih motornih vozila u ukupnoj vrijednosti oko
502 miliona maraka. Prilikom uvoza naplaćene su uvozne dažbine (carina i
PDV) u iznosu od 96 miliona maraka – saopšteno je iz Uprave za
indirektno oporezivanje BiH.

Iza
„ferarija“, gledajući po vrijednosti, ističe se i blindirani „tojota lend
kruzer“, koji je novi vlasnik uvezao polovnog i platio ga nevjerovatnih
337.715 maraka. U stopu ga prate „mercedes SLS AMG“, vredan 320.000 KM i
„audi A8 L“ u vrednosti oko 212.000 maraka.

Među
automobilima čija je vrijednost između 100.000 i 200.000 maraka, najviše
je „poršea“ i „mercedesa“, a najskuplji „porše kajen“ uvezen u BiH
vrijedan je oko 200.000 KM.

Ipak, još nije
oboren rekord iz 2011. godine, kada je u BiH uvezen „mercedes S 600L
gard“ u vrijednosti oko milion maraka. Taj automobil uvezlo je u oktobru
2011. godine preduzeće „Komsar enerdži limited“ sa Kipra, koje je u
vlasništvu ruskog multimilijardera Rašida Selimoviča Sardarova i koji je
pomenuti „mecedes“ platio 857.000 KM, plus dažbine za uvoz u iznosu od
206.000 maraka.

MANJI PRIHODI

Zanimljivo
je napomenuti da, iako se svake godine broj uvezenih automobila u BiH
povećava, prihodi od uvoznih dažbina se smanjuju.


U periodu od 2008. do ove godine postepeno je smanjivana carina na uvoz
polovnih putničkih motornih vozila poreklom iz Evropske unije. Tako se
standardna stopa carine u iznosu od 15 odsto svake godine spuštala za
određeni postotak, da bi se u potpunosti ukinula početkom ove godine –
ističu u UIO BiH.

(Novosti/Frontal)