Društvena mreža izgleda da ne može
zadrži svoje najmlađe korisnike koji su potpuno zaokupljeni aplikacijama i
uslugama koje koriste – bilo da su to Web aplikacije ili one koje se koriste na
mobilnim uređajima. Tinejdžeri korisnici Facebooka prebacuju svoju pažnju na
druge aplikacije, upozorava kompanija u svom godišnjem izveštaju 10-K vezanom
za rizike poslovanja kompanije, koji je podnijet Securities and Exchange
komisiji.
Izgleda da je sada, po prvi put
Facebook osjetio potrebu da podijeli sa javnošću poruku koja mu dolazi kroz
postupke svojih mladih korisnika. U ovom izvještaju se kaže da kompanija vjeruje
da su neki od korisnika, a naročito mlađi korisnici svjesni i aktivno
angažovani u korišćenju drugih proizvoda i usluga koji su slični, ili kao zamjena
za Facebook.
Na primjer, Facebook vjeruje da su
neki od korisnika smanjili svoje angažovanje na Facebook-u u korist povećanog
angažovanja sa drugim proizvodima i uslugama, kao što su Instagram. Facebook je
odbio da odredi tačan raspon godina kojem pripadaju „mlađi korisnici" koji
su identifikovani u 10-K dokumentu.
Ove nove informacije su suprotne u
odnosu na one iz ranijih izvještaja kompanije koje je kompanije objavljivala prije
izlaska na berzu. U to vrijeme, društvena mreža je bila izuzetno optimistična o
prihvatanju od strane generacije Y. Tako je 16. maja, Facebook objavio da vjeruje
da mlađi korisnici imaju posebno viši nivo angažovanja sa weba i mobilnih
uređaja uopšte i vezano specifično za Facebook.
Prije nego što zaključimo da je
Facebook je mrtav, treba imati na umu da faktori rizika identifikovani u ovim
tipovima dokumenata treba da pokriju svaku potencijalnu prijetnju. Ipak, uznemirujuće
je za Facebook što je takva prijetnja uopšte identifikovana. Facebook treba
korisnike Generacije Y kako oni sazrijevaju i približavaju se višem statusu u
segmentu društvenog umrežavanja.
Ukoliko kompanija bude svjedok
gubitka svojih tinejdžerskih korisnika i njihove pažnje, Facebook će svakako
izgubiti značaj pri čemu će neki od drugih servisa a možda baš Snapchat – da
zauzme njegovu poziciju. Srećom, Facebook ima neposredno spasonosno rješenje u
činjenici da je kupio Instagram servis, koji je identifikovan u 10-K izveštaju,
kao jedno od mjesta gde je današnji mladi korisnici provode više vremena.
Itsvet/Frontal

