Subota, 06.12.2025.
5 C
Sarajevo

Uspjeh studenta Stefana Mijića iz Banjaluke u Poljskoj: Gran pri potvrda da rad nije uzaludan

Priznanje svakako dokazuje da njegov rad rangira visoko u svijetu dizajna, a za njega je, kako kaže, odgovor i motivacija da sve što radi ne radi uzalud.

– Ova nagrada govori da sam na dobrom putu ka pomjeranju granice u svijetu vizuelnih komunikacija kod nas – smatra Mijić i dodaje da je zahvalan svojim profesorima na dosadašnjem radu i posvećenosti.

Nagrađeni plakat radio je za kultni komad Alfreda Žarija „Kralj Ibi“.

– Najveći izazov je definitivno bio prikazati ovaj komad Alfreda Žarija u kontekstu savremenog. Naravno, vanvremenski karakter mi je dosta pomogao u suptilnom provlačenju angažovane note. Nadam se da neću poput Žarija jednog dana vidjeti svog Ibija kao lični alter ego, jer bih to smatrao najvećim porazom – priča Mijić, koji je dobitnik i druge nagrade na konkursu za logo „Njestern Balkans Fund“, organizacije šest vlada zapadnog Balkana za prekograničnu saradnju.

Mijić, koji je učestvovao na međunarodnim izložbama u Njemačkoj, Rusiji, Slovačkoj, Španiji i Sjedinjenim Američkim Državama, od kojih posebno izdvaja izložbe u Berlinu i Arhangeljsku, gdje je imao čast da učestvuje u projektu „1917-2017“ moskovskog profesora Sergeja Serova te izlagati sa najvećim imenima grafičkog dizajna, poput Miltona Glejzera, Mirka Ilića, Ištvana Orosa, ističe da potrošačko društvo ne može opstati bez dizajna.

Upravo je dizajner taj koji oblikuje vizuelnu svijest potrošača, što je jako human posao, ali i odgovoran. U šali bih se složio sa Viktorom Papanekom, koji piše da je od industrijskog dizajna pokvareniji samo propagandni (grafički), jer nagovara ljude da kupuju stvari koje im ne trebaju parama koje nemaju, samo da impresioniraju druge. Za mene je dizajn „pročišćena konceptuala“, jer ne ostavlja mjesta za nerazumijevanje. On nudi čistu ideju i čistu emociju na najkreativnijem nivou – objašnjava on.

Paralele

Pojavu digitalnih medija Mijić bi, kako kaže, okarakterisao paralelom sa pojavom fotografije u 19. vijeku.

– Znamo da je ovaj fenomen izrodio ono što danas u umjetnosti poznajemo kao modernu. Tako mislim da će dizajn, kao i dizajneri, ovu prepreku kanalisati u nešto pozitivno, možda i revolucionarno. Kao što fotografija nije uništila sliku, već joj dala dublje značenje, tako će i digitalni mediji sačuvati u štampanima crtu fundamentalnog. Nadam se da će povećanje tržišta rezultirati kvalitetom na vrhu, ali nažalost to nije uvijek slučaj – objašnjava Mijić.

 

Izvor: GlasSrpske

Popularno ove nedelje

U decembru dvije penzije u Republici Srpskoj

Ministarstvo finansija Republike Srpske informiše javnost da će u...

Бака Милка у Лондону прославила 105. рођендан: Ово је њена невјероватна животна прича (ФОТО/ВИДЕО)

Једна од најстаријих Српкиња, Милица Јовић, прославила је 6....

Galić: Helezovo ponašanje nedostojno funkcije

Zamjenik ministra obrane u Savjetu ministara Slaven Galić ogradio...

UIO: Uslovi za otvaranje novog Graničnog prelaza Gradiška nisu ispunjeni

Uslovi za otvaranje novog graničnog prelaza Gradiška Novi most...

Teme

U decembru dvije penzije u Republici Srpskoj

Ministarstvo finansija Republike Srpske informiše javnost da će u...

Galić: Helezovo ponašanje nedostojno funkcije

Zamjenik ministra obrane u Savjetu ministara Slaven Galić ogradio...

UIO: Uslovi za otvaranje novog Graničnog prelaza Gradiška nisu ispunjeni

Uslovi za otvaranje novog graničnog prelaza Gradiška Novi most...

Dogovoreno povećanje boračkog dodatka u Republici Srpskoj

Osnovica za borački dodatak u Republici Srpskoj biće povećana...

Golubović: Povećanje plata za zaposlene u obrazovanju i kulturi

Ministar prosvjete i kulture Borivoje Golubović najavio je povećanje...

Povezani članci

Popularne kategorije