Kompanije ulože milione u razvoj, proizvodnju,
komercijalizaciju novog modela, a onda… flop. Neuspjeh šteti finansijskom
poslovanju kompanije, ali posebno imidžu.
Na listi 10 najvećih gubitnika ovog stoljeća nalaze se
modeli iz cijelog svijeta – od SAD-a, preko Europe do Japana. Koji su to
modeli?
Subaru Tribeca (2005-2014)
Subaruov crossover prodat je u 78 hiljada primjeraka, što je
bilo znatno manje od očekivanja. Glavna nada bilo je tržište SAD-a na kojem je
Tribeca zakazala i zbog neobično mnogo reklamacija, barem za standarde Subarua.
Prodaju nije mogao poboljšati ni neobično rano urađeni facelift, nakon svega
dvije godine.
Suzuki Kizashi (2009-2014)
Izgledao je dobro, a novinari i prvi kupci hvalili su vozne
karakteristike automobila pokretanog 2,4 litarskim benzincem, pogotovo ako je
185 KS prenosio na sva četiri točka. Međutim, Kizashi je bio skup, a prvi
vlasnici su se, netipično za japanske modele, žalili na kvarove. Nakon što je
prekinuta prodaja širom svijeta, od preostalih dijelova pokrenuta je montaža
Kizashija u Pakistanu, gdje je Suzukijeva limuzina bila dostupna do 2016.
Smart Roadster (2003-2006)
Na talasu uspjeha otvorenih dvosjeda Smart je napravio
sportski roadster. Neobični dizajn nije
se svima dopao, a trgovci su se susreli s brojnim reklamacijama još u garantnom
roku. Smart Roadster pronašao je put do nešto više od 43.000 kupaca, prije nego
je 2006. prekinuta proizvodnja.
Chevrolet SSR (2003-2006)
Na početku ovog vijeka, na tragu popularnosti retro-dizajna,
Amerikanci su ponudili nekoliko automobila radikalnog izgleda. Jedan od
najčudnijih bio je Chevrolet SSR, dvosjed u retro-stilu, sportski kamionet s
pokretnim krovom, pokretan motorom snage 390 "konja" iz Corvette. Napore
stilista i inženjera cijenilo je nešto više od 24 hiljade kupaca. Prekinuta je
proizvodnja, a zatvorena mala fabrika, specijalno napravljena za SSR.
Citroën C6 (2005-2012)
Hidropneumatski ovjes, napredna tehnika, osebujni dizajn,
bogata oprema, C6 je nastao na najboljoj tradiciji nekonvencionalnosti
Citroëna. Planovi kompanije govorili su o prodaji od 20-ak hiljada vozila
godišnje, uz snažnu podršku francuske političke elite. Za sedam godina prodato
je svega 23.386 automobila, a glavni razlog za neuspjeh bila je – paprena
cijena.
Lancia Thesis (2002-2009)
Jedan od posljednjih pokušaja da se velikom limuzinom spasi
legendarna marka Lancia pokazao se neuspješnim. Kupci nisu prihvatili
kontroverzan dizajn Thesisa pa italijanska limuzina nije mogla postati ozbiljan
konkurent njemačkim premium modelima. Proizvodnja svega 16 hiljada vozila
trajala je relativno dugo jer su je održavale narudžbe italijanskih političara
i visokih javnih službenika.
Cadillac BLS (2005-2009)
Mnogi su od starta upozoravali na neuspjeh ideje da će
Cadillac na platformi Saaba 9-5 napraviti uspješan automobil. No, u General
Motorsu su 2005. razmišljali kako se model već tada problematične švedske
kompanije može iskoristi za kupce u Europi i SAD-u. Pogrešno. Prodato je svega
7.356 primjeraka prije nego je BLS tiho nestao sa scene.
Saab 9-4X (2011-2012)
Jedan od brojnih neuspješnih modela iz posljednje faze
Saaba, nastao nakon što je kompanija u Europi proglasila bankrot. Ime Saab
pokušao je iskoristiti dotadašnji vlasnik General Motors tako što je lansirao
crossover na platformi Cadillac SRX-a, a proizvodnju organizirao u Meksiku.
Uzalud: Saab je otišao u historiju, baš kao i 9-4X koji je napravljen u svega
573 primjerka.
Plymouth Prowler (1997-2002)
Krajem prošlog vijeka, koncern Chrysler odlučio je lansirati
ekstravagantni roadster čije su skice prethodno oduševile šefa koncerna Boba
Lutza. Plymouth Prowler pušten je u prodaju 1997. godine, pokretan 3,5
litarskim V6 motorom. Od 2001. godine roadster je nastupao sa značkom
Chryslera. Ukupno je prodato 11.702 automobila.
Lincoln Blackwood (2001-2002)
Amerikanci i pickupovi. Na platformi dobro poznatog Forda F-150
nastao je "zatvoreni pickup". Svega 3.356 kupaca privukao je osebujni
automobil s monstruoznim 5,4 litarakim V8 motorom snage 300 "konja".
Izvor: Radio Sarajevo

