Studentkinja astronomije otkrila 17 novih egzoplaneta

Pregledajući podatke koje je prikupio NASA-in svemirski teleskop Kepler, doktorand astronomije Univerziteta u Britanskoj Kolumbiji, Mišel Kunimoto otkrila je dokaze o postojanju 17 novih planeta van Sunčevog sistema (egzoplaneta) - uklјučujući i svijet veličine približne Zemlјi.

Planeta nalika Zemlji, pod imenom  KIC-7340288 b, je najuzbudljiviji nalaz od ukupno 17 novootkrivenih egzoplaneta, koja je oko 1,5 puta veća od naše planete, sa orbitom nešto većom od Merkurove, prenosi britanski Dejli mejl.

Nalazi se u naseljivoj zoni, odnosno na dovoljnoj udaljenosti od zvijezde za mogućnost postojanja tečne vode, ali ova planeta dobija samo oko trećinu svjetlosti koju Zemlјa dobija od Sunca.

"Svaki put kada planeta prođe ispred zvijezde, ona blokira dio svjetlosti te zvijezde i prouzrokuje privremeni pad sjaja zvijezde. Pronalaženjem ovih padova, poznatih kao tranziti, možete početi sakuplјati informacije o planeti, kao što su njena veličina i koliko vremena je potrebno da obiđe oko zvijezde", objasnila je Mišel.

S obzirom na udaljenost samih planeta, koja iznosi oko 1000 svjetlosnih godina, male su šanse da ćemo u skorije vrijeme stići tamo.

Izvor:  dailymail.co