Zanimljivosti

Naučnici stvorili enzim koji razgrađuje plastične boce za nekoliko sati

Naučnici su stvorili mutirani bakterijski enzim koji za nekoliko sati može razgraditi plastične boce za recikliranje.

Kompanija koja stoji iza ovoga, Carbios, saopštila je kako ima za cilj recikliranje u industrijskoj razmjeri u roku od pet godina, prenosi britanski Gardijan.

U partnerstvu je s velikim kompanijama, uključujući Pepsi i Loreal kako bi ubrzali razvoj. Nezavisni stručnjaci nazvali su novi enzim "velikim napretkom".

Milijarde tona plastičnog otpada zagađivalo je planetu, od Arktika do najdubljeg okeanskog rova, predstavljajući poseban rizik za morski život. Iz kompanije kažu da je smanjenje upotrebe plastike ključno.

Novi enzim otkriven je u istraživanju objavljenom u srijedu u časopisu "Nature". Rad je započet pregledom 100.000 mikroorganizama, uključujući i listopadni kompost koji je prvi put otkriven 2012. godine.

Naučnici su analizirali enzim i uveli mutacije kako bi poboljšali njegovu sposobnost razgradnje PET plastike od koje se prave boce za pića. Takođe su ga učinili stabilnim na 72C, blizu savršene temperature za brzu razgradnju.

Tim je koristio optimizovani enzim za razbijanje tone otpadnih plastičnih boca, koje su u roku od 10 sati razgradile za 90%. Naučnici su zatim koristili materijal za stvaranje novih plastičnih boca za hranu.

Takođe, naučnici postižu napredak u pronalaženju bioloških načina za razbijanje drugih vrsta plastike.

Frontal/D.S.