Vijesti

Podravka prošlu godinu zaključila odličnim rezultatima, u 2024. snažniji fokus na učvršćivanju liderske pozicije u BiH (FOTO)

Grupa Podravka u 2023. ostvarila je prihode od prodaje u iznosu od 713,8 miliona evra, što je 46,7 miliona evra, odnosno sedam posto više u odnosu na godinu prije. Rast prihoda zabilježen je u oba segmenta u kojima Grupa posluje.

Prihodi u segmentu Prehrane porasli su šest posto  i dostigli 553,7 miliona evra dok su prihodi Belupa, koji čini segment Farmaceutike, porasli 10,5 posto i dostigli 160,2 milijuna evra. Detaljnije, tržište Jugoistočne Europe sa 152,6 miliona evra prihoda od prodaje drži drugo mjesto, odmah iza domicilnog tržišta Hrvatske i Slovenije. Usporedno s 2022., riječ je o rastu od 9,4 posto, odnosno 13,1 milion evra.

Neto dobit Grupe Podravka iznosila je 66,4 miliona evra. Riječ je o rastu od 17,3 miliona evra, što iznosi 35,3 posto više u poređenju s 2022. Dobit Grupe pod uticajem je poreskih olakšica ostvarenih temeljem Zakona o podsticanju ulaganja u iznosu od 19,7 miliona evra. Kada isključimo učinke porezne olakšice, neto dobit Grupe iz poslovanja (normalizovana neto dobit)  iznosila je 47,2 miliona evra i viša je za 14,2 posto u odnosu na normalizovanu neto dobit ostvarenu u 2022. Pritom je normalizovana neto dobit Farmaceutike, odnosno Belupa, porasla za 30,8 posto i iznosila 23,2 miliona evra, dok je kod Prehrane zabilježen rast od 1,7 posto, što je ukupno 24 miliona evra.

„Podravka je u Bosni i Hercegovini već desetljećima važan dio lokalnog gospodarstva. Po broju zaposlenika Podravka u BiH je od svih naših kompanija izvan Hrvatske najveći poslodavac, a brojni  naši proizvodi su lideri i odlično pozicionirani na tržištu. Unatoč još uvijek izazovnom tržišnom okruženju, Podravka je prošle godine u BiH ostvarila značajan rast prodaje i dodatno učvrstila svoje vodeće pozicije u brojnim kategorijama proizvoda poput dodataka jelima, juhama, slasticama i dječjoj hrani. Osim toga, značajan dio poslovanja u BiH Grupa Podravka ostvaruje kroz segment Farmaceutike u kojem smo implementirali niz aktivnosti usmjerenih na moderniziranje i širenje proizvodnog portfelja te rast efikasnosti. U narednom periodu želimo nastaviti jačati naše poslovanje u BiH među ostalim širenjem ponude te uvođenjem novih, inovativnih proizvoda na čijem razvoju Podravka kontinuirano radi“, poručila je Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke.


Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke

Grupa Podravka i u 2023. je nastavila sa snažim investicijama te su one lani dostigle vrijednost od 69 miliona evra, što je rast od gotovo 31 posto u odnosu na godinu prije. Od 2021., kada je započeo aktuelni investicijski ciklus, uloženo je gotovo 150 miliona evra u modernizaciju, uvođenje novih tehnologija i digitalizaciju, podizanje efikasnosti i energetske efikasnosti te daljnje unapređenje uslova rada. Sve navedene investicije u protekle dvije godine Podravka je finansirala iz vlastitih sredstava, bez zaduživanja, što se ogleda i u padu omjera neto duga i EBITDA na 0,2 čime se dodatno potvrđuje snaga i stabilnost poslovanja.

U prošloj godini usvojene su i dvije ključne strategije koje su integrisane s Poslovnom strategijom i koje su, takođe, važne za uspješno ostvarivanje planova daljnjeg razvoja i uspješnog poslovanja. Strategija održivog poslovanja Grupe Podravka do 2030. kao glavna područja djelovanja definiše čistu životnu sredinu, zdravu prehranu, brigu o zaposlenicima i zajednici te odgovorno korporativno upravljanje, a njezin je važan dio i nova Nutritivna strategija za razdoblje do 2027. Njome Podravka potvrđuje usmjerenost na zdravu, uravnoteženu te održivu prehranu kroz razvoj novih i inoviranih proizvoda.

Rezultat svega navedenoga pokazuje se u rekordnoj vrijednosti Podravkine dionice ostvarenoj u prošloj godini. Zadnja cijena u 2023. godini iznosila je 163 evra čime je njena vrijednost bila 93,7 posto viša nego zadnja ostvarena vrijednost u 2022. Tržišna vrijednost kompanije tada je dostigla čak 1.143,6 milion evra.

„Iznimno sam zadovoljna rezultatima koje smo ostvarili u 2023. godini jer smo i u Prehrani i u Belupu, koji čini farmaceutski segment našeg poslovanja, proveli brojne poslovne iskorake koji su pridonijeli dobrim poslovnim rezultatima u 2023. godini i čiji će učinci dodatno osnažiti potencijal za rast prodaje i profitabilnosti u ovoj godini. U okruženju u kojem smo i dalje bili suočeni s rastom troškova sirovina i povišenom inflacijom, održali smo snažan ritam lansiranja novih proizvoda, investiranja u tehnologiju, kao i povećanje efikasnosti proizvodnje. Stoga zahvaljujem svakom radniku na doprinosu u ostvarenju rezultata, a hvala i svim našim vjernim potrošačima u Bosni i Hercegovini koji prepoznaju vrijednost i kvalitetu naših brendova“, dodala je Dalić.

 

Frontal

Twitter
Anketa

Za koga ćete navijati u baražu za Evropsko prvenstvo u fudbalu: BiH ili Ukrajinu?

Rezultati ankete
Blog