Intervju

Inovacije, ulaganje u domaću proizvodnju i podrška - zaposlenima i partnerima - u fokusu dobrih rezultata poslovanja Lactalisa u 2023.

Kečo: Vizija kompanije Lactalis BH je da obezbijedimo mliječnu perfekciju svim generacijama uz društveno odgovoran rast i razvoj

Lactalis BH i njena mljekara Inmer d.o.o. Gradačac ostaju u vrhu mlječne industrije Bosne i Hercegovini. Izdvaja se po kvalitetu proizvoda, inovacijama u svim segmentima djelovanja, kontinuitetu i obimu investicija, ulaganju u partnere, zaposlene i društveno odgovorne projekte. O rezultatima 2023. i planovima za 2024. govori direktor kompanije Kenan Kečo.

Rezime poslovanja Lacatalisa BH u 2023. godini i ključni događaji?

KEČO: Bez pretjerivanja, iza sebe imamo veoma izazovnu, aktivnu ali i uspješnu godinu. Ostvarili smo značajan rast, što je rezultat posvećenosti našeg tima i efikasnog upravljanja resursima. Rezultati našeg rada su vidljivi najviše kroz najbitniju investiciju, koja je i obilježila 2023. Vrijednost investicije je 4,6 miliona KM a u pitanju je UHT pogon, koji će nam dati dodatni iskorak na tržištu. Godina jeste bila teška u ekonomskom smislu i brojni izazovi su se pojavili u našem poslovanju ali smo ipak otkupili svaki litar mlijeka od naših farmera, preradili ga i plasirali na lokalno tržište i u izvoz. Bili smo društveno odgovorna kompanija i kroz brojne projekte smo pomogli zajednici, i najvažnije - ulagali u naše uposlenike i obezbjedili bolje uslove za njih.

Spomenuli ste da je u Gradačcu otvoren novi pogon. Zašto je značajan i jesu li njime osigurana nova radna mjesta?

KEČO: Radi se o pogonu koji se prostire na 788 kvadratnih metara koji će, po procjenama, doprinijeti povećanju proizvodnih kapaciteta trajnog mlijeka brendova Dukat i Alpsko mleko za 16%. Otvoreni pogon predstavlja značajan korak ka proširenju naših proizvodnih kapaciteta i doprinos većoj produktivnosti, ali i energetskoj efikasnosti. Osim što unapređuje proizvodnju, ovaj moderni pogon doprinio je otvaranju novih radnih mjesta u Gradačcu, pa time i razvoju lokalne ekonomije. Inače, Lactalis u Bosni i Hercegovini na šest lokacijadirektno zapošljava oko 300 radnika.

Kako se kompanija Lactalis nosi s izazovima i promjenama na tržištu mliječnih proizvoda, uključujući globalne trendove i potražnju potrošača?

KEČO: Kompanija Lactalis aktivno prati globalne trendove i dinamiku tržišta. Fleksibilnost u pristupu, prilagodljivost proizvodnje i brza reakcija na promjene omogućuju nam da se uspješno nosimo s izazovima i ostvarujemo rast. Godišnje preradimo više od 41 miliona litara mlijeka u Bosni i Hercegovini, a oko 50% gotovih proizvoda plasiramo na izvozna tržišta, što potvrđuje činjenicu da pratimo i svjetska tržišta te trendove.

Možete li nam nešto reći o inovacijama u proizvodnji mliječnih proizvoda i kako kompanija prati promjene u potrebama potrošača?

KEČO: Neprestano radimo na inovacijama u proizvodnji mliječnih proizvoda kako bismo zadovoljili promjene u potrebama potrošača. Svakodnevno osiguravamo dostupnost visokokvalitetnih mliječnih proizvoda u cijeloj BiH. Uvođenje novih proizvoda i unapređenje postojećih linija su dio naše strategije da ostanemo lideri na tržištu. Kompanija Lactalis BH danas se nalazi u samom vrhu mliječne industrije u zemlji, a svoju stabilnu poziciju osigurava kontinuiranim ulaganjima u razvoj primarne proizvodnje mlijeka i mliječnih proizvoda.

Jedan od ključnih izazova za biznise danas je radna snaga. Kako Lactalis radi sa svojim ljudima?

KEČO: Ulaganje u zaposlene - finansijsko i nefinansijsko i briga o zaposlenima su paradigme doba u kome živimo. Mnogo je razloga za to, uključujući digitalizaciju, društvene promjene, radne i ekonomske migracije - ukratko, okolnosti na koje ne utičemo. Ono na šta možemo da utičemo je briga za ljudima i povoljno okruženje za rad i za razvoj. S tom idejom smo pokrenuli projekat Zona izvrsnosti koji je usmjeren na pronačaženje talenata, njihov razvoj, usmjeravanje i svakako, jačanje veze s kompanijom. Kroz Zonu izvrsnosti je osnaženo 17 naših najtalentovanijih ljudi. Pohađali su pažljivo osmišljen program Akademije tokom 18 mjeseci, koji je uključio individualni coaching, upravljanje projektima, razvoj ličnog i profesionalnog uticaja i druge teme značajne za njihov napredak. Oni su već realizovali tri, a u toku su još dva velika projekta koja su rezultirala kreiranjem korisnih rješenja koja ćemo primjenjivati u budućnosti u sklopu poslovanja. Četvero uključenih u Zonu izvrsnosti je već napredovalo u karijeri i već su na novim pozicijama.

Kako je tokom 2023. Lactalis BH bavio društveno odgovorno djelovao i u kojim segmentima?

KEČO: Društveno odgovorno poslovanje je za kompaniju Lactalis BH od suštinskog značaja. Donacijom Dukat mlijeka Lactalis je obradovao korisnike projekata Pomozi.ba u stanju socijalne potrebe povodom Svjetskog dana mlijeka. Pridružili smo se i  humanitarnoj akciji za pomoć stanovnicima Turske i Sirije nakon zemljotresa vrijednom donacijom, i još važnije, pružili smo logističku podršku pri prevozu opreme koja je olakšala živote ljudi koji su preživjeli strašne zemljotrese, izgubili najmilije i ostali bez krova nad glavom. Najvećim uspjehom smatramo učešće u zagovaračkoj kampanji kampanja „Niko gladan. Niko sam“, da hrana koja je pred istekom roka trajanja završi na stolu onih kojima je najpotrebnija, a ne da bude uništena. Bili smo među među prvim kompanijama koje su prve podržavale inicijativu za 0% PDV-a na doniranu hranu, zahvaljujući kojoj je Zakon o ukidanju PDV-a na doniranu hranu zaživio. U protekloj godini smo sproveli niz inicijativa usmjerenih ka očuvanju životne sredine važnih za lokalne zajednice ali i cijelu planetu. Tim Lactalisa BH i mljekare Inmer je u saradnji s inicijativom Let's do it, akcijama čišćenja i pošumljavanjem na Bjelašnici i oko jezera Vidara kod Gradačca, obilježio Svjetski dan čišćenja. Lactalis grupacija se obavezala i da će do 2025. godine 100% ambalaže sadržati informacije o upravljanju otpadom, kao i da će povećati količinu recikliranog materijala uključenog u ambalažu. Angažovano radimo i na tom dijelu strategije u BiH. Za 2024. pripremamo veliki cjelogodišnji projekat o kom ćemo više pričati početkom slijedeće godine, ali ćemo nastaviti i sa praćenjem društvenih dešavanja, kako bismo kao i do sad, reagovali i bili u od koristi i društvu i ekonomiji Bosne i Hercegovine.

Kako biste ocijenili odnos s lokalnim farmerima i dobavljačima koji osiguravaju najkvalitetnije sirovine za Lactalisove proizvode? Imate li strategiju koja omogućava da budete podrška domaćim farmerima?

KEČO: Izgradnju i njegovanje partnerskih odnosa s proizvođačima mlijeka smatramo svojim velikim uspjehom. Finansijska, stručna i savjetodavna podrška koju pružamo, posebno u kontekstu prilagodbe poslovanja naših proizvođača mlijeka zahtjevnim uslovima Evropske unije, odlika je, a ujedno i konkurentska prednost, Lactalis BH i mljekare Inmer na tržištu Bosne i Hercegovine. Više od 1500 farmera sarađuje danas s Lactalisom BH. Pored brige za siguran i dobar život na farmi i nepovratnu pomoć osiguranu kroz projekat, farmerima je stalno na raspolaganju mogućnost pozajmica i avansnih uplata za mlijeko. U prethodnom periodu je Lactalisov tim pripremio projektnu metodologiju i dokumentaciju za četiri kooperantske zadruge koje su potom dobile odobrenje za finansiranje od UNDP-a za proljetnu i jesenju sjetvu. Poticanje razvoja primarne proizvodnje mlijeka jedna je od strateških odrednica i platforma društveno odgovornog poslovanja grupacije Lactalis u Bosni i Hercegovini.

Koji proizvodi i brendovi iz Lactalisovog portfolia uspješne na bh. tržištu i hoćemo li imati nekih noviteta?

KEČO: Police trgovačkih lanaca širom Bosne i Hercegovine pune ovi Lactalisovi brendovi: Dukat, President, Galbani, Domaće blago, Mlekarna Kunin, Parmalat, Alpsko mleko, Lactel. U planu imamo plasman novih i inovativnih proizvoda, i u narednom periodu ćemo na bh. tržištu nastupiti sa novim visokokvalitetnim i hranljivim mliječnim užicima.

Koja je to vizija i koji su to ciljevi kompanije Lactalis BH za naše tržište u narednim godinama?

KEČO: Vizija kompanije Lactalis BH je da obezbjedimo mliječnu perfekciju svim generacijama uz društveno odgovoran rast i razvoj. Ciljevi uključuju održavanje visokih standarda kvaliteta, povećanje domaće proizvodnje mlijeka kako sam i ranije naglasio i dalji razvoj održivih poslovnih praksi. Zaposlenici, njihovo zdravlje i dobrobit, ostaju na prvom mjestu i nastavljamo podržavati naše partnere - farmere,  sport i druge društveno odgovorne projekte.

 

Frontal

Twitter
Anketa

Za koga ćete navijati u baražu za Evropsko prvenstvo u fudbalu: BiH ili Ukrajinu?

Rezultati ankete
Blog