Nedjelja, 07.12.2025.
6 C
Sarajevo

Kečo: Vizija kompanije Lactalis BH je da obezbijedimo mliječnu perfekciju svim generacijama uz društveno odgovoran rast i razvoj

Rezime poslovanja Lacatalisa BH u 2023. godini i ključni događaji?

KEČO: Bez pretjerivanja, iza sebe imamo veoma izazovnu, aktivnu ali i uspješnu godinu. Ostvarili smo značajan rast, što je rezultat posvećenosti našeg tima i efikasnog upravljanja resursima. Rezultati našeg rada su vidljivi najviše kroz najbitniju investiciju, koja je i obilježila 2023. Vrijednost investicije je 4,6 miliona KM a u pitanju je UHT pogon, koji će nam dati dodatni iskorak na tržištu. Godina jeste bila teška u ekonomskom smislu i brojni izazovi su se pojavili u našem poslovanju ali smo ipak otkupili svaki litar mlijeka od naših farmera, preradili ga i plasirali na lokalno tržište i u izvoz. Bili smo društveno odgovorna kompanija i kroz brojne projekte smo pomogli zajednici, i najvažnije – ulagali u naše uposlenike i obezbjedili bolje uslove za njih.

Spomenuli ste da je u Gradačcu otvoren novi pogon. Zašto je značajan i jesu li njime osigurana nova radna mjesta?

KEČO: Radi se o pogonu koji se prostire na 788 kvadratnih metara koji će, po procjenama, doprinijeti povećanju proizvodnih kapaciteta trajnog mlijeka brendova Dukat i Alpsko mleko za 16%. Otvoreni pogon predstavlja značajan korak ka proširenju naših proizvodnih kapaciteta i doprinos većoj produktivnosti, ali i energetskoj efikasnosti. Osim što unapređuje proizvodnju, ovaj moderni pogon doprinio je otvaranju novih radnih mjesta u Gradačcu, pa time i razvoju lokalne ekonomije. Inače, Lactalis u Bosni i Hercegovini na šest lokacijadirektno zapošljava oko 300 radnika.

Kako se kompanija Lactalis nosi s izazovima i promjenama na tržištu mliječnih proizvoda, uključujući globalne trendove i potražnju potrošača?

KEČO: Kompanija Lactalis aktivno prati globalne trendove i dinamiku tržišta. Fleksibilnost u pristupu, prilagodljivost proizvodnje i brza reakcija na promjene omogućuju nam da se uspješno nosimo s izazovima i ostvarujemo rast. Godišnje preradimo više od 41 miliona litara mlijeka u Bosni i Hercegovini, a oko 50% gotovih proizvoda plasiramo na izvozna tržišta, što potvrđuje činjenicu da pratimo i svjetska tržišta te trendove.

Možete li nam nešto reći o inovacijama u proizvodnji mliječnih proizvoda i kako kompanija prati promjene u potrebama potrošača?

KEČO: Neprestano radimo na inovacijama u proizvodnji mliječnih proizvoda kako bismo zadovoljili promjene u potrebama potrošača. Svakodnevno osiguravamo dostupnost visokokvalitetnih mliječnih proizvoda u cijeloj BiH. Uvođenje novih proizvoda i unapređenje postojećih linija su dio naše strategije da ostanemo lideri na tržištu. Kompanija Lactalis BH danas se nalazi u samom vrhu mliječne industrije u zemlji, a svoju stabilnu poziciju osigurava kontinuiranim ulaganjima u razvoj primarne proizvodnje mlijeka i mliječnih proizvoda.

Jedan od ključnih izazova za biznise danas je radna snaga. Kako Lactalis radi sa svojim ljudima?

KEČO: Ulaganje u zaposlene – finansijsko i nefinansijsko i briga o zaposlenima su paradigme doba u kome živimo. Mnogo je razloga za to, uključujući digitalizaciju, društvene promjene, radne i ekonomske migracije – ukratko, okolnosti na koje ne utičemo. Ono na šta možemo da utičemo je briga za ljudima i povoljno okruženje za rad i za razvoj. S tom idejom smo pokrenuli projekat Zona izvrsnosti koji je usmjeren na pronačaženje talenata, njihov razvoj, usmjeravanje i svakako, jačanje veze s kompanijom. Kroz Zonu izvrsnosti je osnaženo 17 naših najtalentovanijih ljudi. Pohađali su pažljivo osmišljen program Akademije tokom 18 mjeseci, koji je uključio individualni coaching, upravljanje projektima, razvoj ličnog i profesionalnog uticaja i druge teme značajne za njihov napredak. Oni su već realizovali tri, a u toku su još dva velika projekta koja su rezultirala kreiranjem korisnih rješenja koja ćemo primjenjivati u budućnosti u sklopu poslovanja. Četvero uključenih u Zonu izvrsnosti je već napredovalo u karijeri i već su na novim pozicijama.

Kako je tokom 2023. Lactalis BH bavio društveno odgovorno djelovao i u kojim segmentima?

KEČO: Društveno odgovorno poslovanje je za kompaniju Lactalis BH od suštinskog značaja. Donacijom Dukat mlijeka Lactalis je obradovao korisnike projekata Pomozi.ba u stanju socijalne potrebe povodom Svjetskog dana mlijeka. Pridružili smo se i  humanitarnoj akciji za pomoć stanovnicima Turske i Sirije nakon zemljotresa vrijednom donacijom, i još važnije, pružili smo logističku podršku pri prevozu opreme koja je olakšala živote ljudi koji su preživjeli strašne zemljotrese, izgubili najmilije i ostali bez krova nad glavom. Najvećim uspjehom smatramo učešće u zagovaračkoj kampanji kampanja „Niko gladan. Niko sam“, da hrana koja je pred istekom roka trajanja završi na stolu onih kojima je najpotrebnija, a ne da bude uništena. Bili smo među među prvim kompanijama koje su prve podržavale inicijativu za 0% PDV-a na doniranu hranu, zahvaljujući kojoj je Zakon o ukidanju PDV-a na doniranu hranu zaživio. U protekloj godini smo sproveli niz inicijativa usmjerenih ka očuvanju životne sredine važnih za lokalne zajednice ali i cijelu planetu. Tim Lactalisa BH i mljekare Inmer je u saradnji s inicijativom Let's do it, akcijama čišćenja i pošumljavanjem na Bjelašnici i oko jezera Vidara kod Gradačca, obilježio Svjetski dan čišćenja. Lactalis grupacija se obavezala i da će do 2025. godine 100% ambalaže sadržati informacije o upravljanju otpadom, kao i da će povećati količinu recikliranog materijala uključenog u ambalažu. Angažovano radimo i na tom dijelu strategije u BiH. Za 2024. pripremamo veliki cjelogodišnji projekat o kom ćemo više pričati početkom slijedeće godine, ali ćemo nastaviti i sa praćenjem društvenih dešavanja, kako bismo kao i do sad, reagovali i bili u od koristi i društvu i ekonomiji Bosne i Hercegovine.

Kako biste ocijenili odnos s lokalnim farmerima i dobavljačima koji osiguravaju najkvalitetnije sirovine za Lactalisove proizvode? Imate li strategiju koja omogućava da budete podrška domaćim farmerima?

KEČO: Izgradnju i njegovanje partnerskih odnosa s proizvođačima mlijeka smatramo svojim velikim uspjehom. Finansijska, stručna i savjetodavna podrška koju pružamo, posebno u kontekstu prilagodbe poslovanja naših proizvođača mlijeka zahtjevnim uslovima Evropske unije, odlika je, a ujedno i konkurentska prednost, Lactalis BH i mljekare Inmer na tržištu Bosne i Hercegovine. Više od 1500 farmera sarađuje danas s Lactalisom BH. Pored brige za siguran i dobar život na farmi i nepovratnu pomoć osiguranu kroz projekat, farmerima je stalno na raspolaganju mogućnost pozajmica i avansnih uplata za mlijeko. U prethodnom periodu je Lactalisov tim pripremio projektnu metodologiju i dokumentaciju za četiri kooperantske zadruge koje su potom dobile odobrenje za finansiranje od UNDP-a za proljetnu i jesenju sjetvu. Poticanje razvoja primarne proizvodnje mlijeka jedna je od strateških odrednica i platforma društveno odgovornog poslovanja grupacije Lactalis u Bosni i Hercegovini.

Koji proizvodi i brendovi iz Lactalisovog portfolia uspješne na bh. tržištu i hoćemo li imati nekih noviteta?

KEČO: Police trgovačkih lanaca širom Bosne i Hercegovine pune ovi Lactalisovi brendovi: Dukat, President, Galbani, Domaće blago, Mlekarna Kunin, Parmalat, Alpsko mleko, Lactel. U planu imamo plasman novih i inovativnih proizvoda, i u narednom periodu ćemo na bh. tržištu nastupiti sa novim visokokvalitetnim i hranljivim mliječnim užicima.

Koja je to vizija i koji su to ciljevi kompanije Lactalis BH za naše tržište u narednim godinama?

KEČO: Vizija kompanije Lactalis BH je da obezbjedimo mliječnu perfekciju svim generacijama uz društveno odgovoran rast i razvoj. Ciljevi uključuju održavanje visokih standarda kvaliteta, povećanje domaće proizvodnje mlijeka kako sam i ranije naglasio i dalji razvoj održivih poslovnih praksi. Zaposlenici, njihovo zdravlje i dobrobit, ostaju na prvom mjestu i nastavljamo podržavati naše partnere – farmere,  sport i druge društveno odgovorne projekte.

 

Frontal

Popularno ove nedelje

У Загребу обиљежавање 34 године од убиства породице Зец

У Загребу ће данас бити обиљежене 34 године од...

Mask pozvao na ukidanje Evropske unije

Američki milijarder Ilon Mask pozvao je na ukidanje Evropske...

LEAD na konferenciji ŽENE I TOČKA 10.0: Održiva budućnost ispisana ženskim potpisom

Predstavljen regionalni kompas, ESG Coach Ovogodišnja, 10. jubilarna konferencija HGK...

Denver pobijedio Atlantu, Јokić postigao 40 poena na meču

Košarkaši Denver nagetsa pobijedili su na gostovanju ekipu Atlanta...

Zlato za bijeljinsku Muzičku školu na festivalu u Gracu

Učenici Muzičke škole "Kornelije Stanković" iz Bijeljine ostvarili su...

Teme

У Загребу обиљежавање 34 године од убиства породице Зец

У Загребу ће данас бити обиљежене 34 године од...

Mask pozvao na ukidanje Evropske unije

Američki milijarder Ilon Mask pozvao je na ukidanje Evropske...

LEAD na konferenciji ŽENE I TOČKA 10.0: Održiva budućnost ispisana ženskim potpisom

Predstavljen regionalni kompas, ESG Coach Ovogodišnja, 10. jubilarna konferencija HGK...

Denver pobijedio Atlantu, Јokić postigao 40 poena na meču

Košarkaši Denver nagetsa pobijedili su na gostovanju ekipu Atlanta...

Zlato za bijeljinsku Muzičku školu na festivalu u Gracu

Učenici Muzičke škole "Kornelije Stanković" iz Bijeljine ostvarili su...

Merc: Sve zemlje moraju da snose isti rizik kada je u pitanju zamrznuta ruska imovina

Njemački kancelar Fridrih Merc izjavio je, nakon sinoćnjeg razgovora...

U decembru dvije penzije u Republici Srpskoj

Ministarstvo finansija Republike Srpske informiše javnost da će u...

Povezani članci

Popularne kategorije