Svijet

Први метро у Персијском заливу

Дубаи је пустио у саобраћај метро - први у некој од земаља Персијског залива, чиме је оборио још један свјетски рекорд, јер сада, осим најдужег воза на свијету који саобраћа без машиновође и највеће подземне станице, има и овакав метро.


Метро је отворен на симболичан датум и у симболично вријеме 09/09/09 у 9.09 часова увече по локалном времену на станици у једном од највећих трговачких центара у Дубаију.

Шеик Мохамад бен Рашед ал-Мактум, премијер Уједињених Арапских Емирата, употријебио је пластифицирану карту на своје име коју је добио на улазу и заузео мјесто у првом вагону.

Власти у Дубаију уложили су двоструке напоре како би успјели да метро оспособе за овај симболични датум, па се радило нон-стоп. Ипак, само је десет од 29 станица прве линије дуге 52 километра данас отворено за саобраћај

Власти у Дубаију уложили су двоструке напоре како би успјели да метро оспособе за овај симболични датум, па се радило нон-стоп. Ипак, само је десет од 29 станица прве линије дуге 52 километра данас отворено за саобраћај, а остале ће прорадити када буде пуштена друга линија, у љето 2010. године.

"Сан је постао реалност. Мислим да је покретање метроа је специјалан догађај. То је као када је први авион Емирата полетио и када је први контејнер стигао у луку Рашид", изјавио је шеик Мохамад у луксузном вагону којим је из трговинског центра отишао до аеродрома.

Шеик је на свакој станици излазио како би видио како функционише возни ред и како су уређене станице.

На највећој подземној станици на свијету шеик Мохамад је исписао тајну поруку будућим генерацијама које долазе у Емирате, а која не смије бити отворена у наредних 37 година.

Дубаи има највећу кулу на свијету, највећа вјештачка острва, највеће трговачке центре на Средњем истоку и најдужи воз у свијету који саобраћа без машиновође

Дубаи има највећу кулу на свијету, највећа вјештачка острва, највеће трговачке центре на Средњем истоку и најдужи воз у свијету који саобраћа без машиновође. Емирати ће имати метро са вагонима прве класе, вагоне резервисане за жене и дјецу, те станице са мноштвом луксузних бутика и радњи.

Изградња метроа, која је почела 2005. године, требало је да кошта 4,4 милијарде долара, али је на крају износила 7,6 милијарди долара. Мрежу, са аутоматским и луксузним шинама урадио је конзорцијум који предводи јапанска компанија "Мицубиши тешка индустрија".

Власти се надају да ће употреба метроа смањити густину саобраћаја у граду гдје је више од милион возила саобраћало крајем 2008. године, што је једно возило на два становника.

 

Komentari
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog