Društvo

Чубриловић након брзе вожње: Вагони спремни за међународни саобраћај

БАЊА ЛУКА - Министар саобраћаја и веза Републике Српске Недељко Чубриловић учествовао је данас у пробној вожњи два ремонтована путничка вагона, којима су при брзини од 120 километара на час на дионици од Приједора до Брезичана испитани сви витални дијелови, као и спремност за међународни саобраћај.


"Вагони су од данас спремни за међународни саобраћај. Секција за одржавање шинских возила Бања Лука је успјела да направи генерални ремонт ова два путничка вагона", рекао је министар Чубриловић новинарима након пробне вожње.

Он је прецизирао да је ремонт једног вагона коштао око 300.000 КМ, појашњавајући да би ремонт коштао дупло више да је обављен у некој радионици изван РС.


Чубриловић је рекао да "Жељезнице РС" имају потребе за путничким вагонима, тако да ће до краја године још један овакав вагон бити оспособљен у Бањој Луци.

Он је нагласио да Влада РС помаже да се "Жељезнице РС" оспособе основним средствима путем обезбјеђења кредитних линија, како би се побољшала функционалност путничког саобраћаја.

"Радује чињеница да су ови вагони ремонтованим властитим снагама, без помоћи са стране и без кредитних задужења", рекао је Чубриловић, истичући да је вијек вагона продужен за наредних 20 година.

Уколико се кредитним линијама обезбиједи још путничких вагона, он је нагласио да ће тада "Жељенице РС" ће бити потпуно конкурентне жељезницама у окружењу и могу да им буду равноправан партнер.

Одговарајући на питање када се може очекивати прва испорука "талго" вагона, Чубриловић је изразио очекивање да ће први "талго" вагони у РС стићи почетком 2011. године.

Он је појаснио да се каснило са одлукама, јер је било дилеме да ли ући у такав програм, те да је шпански партнер замољен да код испоруке ових вагона уважава и чињеницу да РС мора бити третирана равноправно.

"У сваком случају, доласком тих вагона сигурно је да ће квалитет услуга на жељезници бити много већи", рекао је Чубриловић.

Генерални директор "Жељезница РС" Петко Станојевић рекао је да су два рементована путничка вагона намијењена за међународни саобраћај , те да ће саобраћати на линијама од Бање Луке до Београда и од Сарајева до Загреба.

Станојевић је рекао да је у РС у тренду благи раст путовања жељезницом, нагласивши да свугдје у свијету путнички саобраћај остварује губитак , па тако и код нас.

"Побољшањем услова вожње, климатизацијом постојећих и куповином `талго` вагона сигурно ће постати много интересантнији за превоз него што је то до сада било", рекао је Станојевић.

Он је истакао да су "Жељезнице РС" спремне за "талго" вагоне, нагласивши да су они компатибилни са постојећим вучним возилима, док ће пруге у наредном периоду бити оспособљене и за веће брзине.

"Ускоро крећемо са пројектом којим ћемо скоро читаву инфраструктуру од Новог Града до Зворника оспособити за брзине од 160 километара на час и више", рекао је Станојевић, наводећи да је ријеч о пројекту вриједном 225 милиона евра, за који би тендер требало да буде расписан почетком сљедеће године.

Станојевић је рекао да је просјечна брзина на пругама у РС тренутно око 50 километара на час, те да су пруге тренутно у прилично лошем стању.

Он је истакао да је завршен тендер за дио пруге од Јошавке до Костајнице на којем су за извођаче радова изабране аустријске фирме "Сиклевски" и "Алпина" , истичући да је вриједност пројекта реконструкције пруге око 35 милиона евра.

Станојевић је додао да би припремни радови требало да почну за мјесец дана, а увођење машина у посао почетком прољећа.

 

Komentari
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog