Откривен "див - вирус"

ПАРИЗ - Француски научници открили су нови гигантски вирус, чији генетски састав чини материјал других вирусних врста.

„Ово је потпуно нова вирусна форма", изјавио је Дидије Рау, шеф одјељења за истраживања о тропским болестима на Универзитету у Марсеју.

Геном такозваног марсејског вируса садржи комплекс гена који је „веома различит од ДНК осталих вирусних облика" и показује да међу микроорганизмима, попут вируса и бактерија, постоји размјена гена и да се она дешава у амебама.

Амебе су једноћелијски облици који живе као паразит

Рау је рекао да амебе служе као „колијевке" за стварање нових вируса и бактерија.

До сада је откривен мали број гигантских вируса, а то се први пут догодило случајно 1933. године. За разлику од обичних вируса, ови су видљиви стандардним микроскопом.

Рау каже да се чак и данас мало тога зна о гигантским вирусима, а његов тим утврдио је да вируси могу да заразе другу вирусну врсту ради репликације.

Марсејски вирус до сада је највећи познати гигантски вирус, а у пречнику има 250 нанометара.

Рау каже да се механизам настанка овог вируса не слаже са теоријом о еволуцији живота Чарлса Дарвина.

„Идеја о заједничком претку нема смисла када се примијени на вирусе. То је била Дарвинова идеја, али је очигледно погријешио", закључио је француски научник.