Republika Srpska

Увозници аутомобила задовољни хомологацијом

САРАЈЕВО - Овлаштени увозници нових аутомобила у БиХ задовољни су видним напретком у реализацији Правилника о хомологацији.


Министарство комуникација и транспорта БиХ је, по њима ,одабрало одговарајуће институције за обављање административних и техничких послова у вези са сертификацијом возила, те административних, везаних за хомологацију возила, дијелова, уређаја и опреме.

На данашњем састанку Одбора возила Спољнотрговинске коморе БиХ овлаштени увозници су истакли да треба урадити још много посла, јер је пред одобреним конзорцијем задатак да у наредну годину дана у потпуности буде успостављен систем хомологације возила у БиХ.

Увозници сматрају да они треба да играју значајнију улогу у регулисању питања увозних половних аутомобила, што је и пракса у земљама региона.

"Овлаштени увозници једини имају директну везу са произвођачима аутомобила и могу обезбиједити прецизне податке о половним возилима, а нарочито када је у питању провјера испуњавања прописаних критерија о норми издувних гасова", истакао је члан Одбора и продукт тренер фирме "Аса аута" Емгијад Бешлија.

Он је истакао да су увозници спремни да пруже стручну и инфраструктурну помоћ надлежним институцијама у спровођењу Правилника о хомологацији, те приликом провјере исправвности документације код увоза половних аутомобила.

Према његовим ријечима, овлаштени увозници нових возила и даље се залажу за увођење "евро 4" норме издувних гасова, као мјере регулације увоза половних аутомобила у БиХ, као што је у Србији и Хрватској.

"Према неким најава, нацрт нове одлуке предлаже `евро 3`. Увозници су и то прихватили, али смо захтијевали да се норма `евро 4` примијељује код увођења код хомологације, за коју се надамо да ће почети 1. јануара наредне године", истакао је Бешлија на састанку.

Он је рекао да ако би се поштивала норма "евро 4", која је почела да се примијељује у земљама ЕУ 2005. године, био би подмлађен возни парк у БиХ.

Бешлија је нагласио да би се примјеном норме "евро 3" увозили аутомобили који су прешли више од 300 000 километара, јер се процјењује да аутомобил у ЕУ годишње пређе између 30 000 и 40 000 километара.

Савјет министара БиХ је у децембру прошле године скинуо са дневног реда нацрт одлуке као привремено рјешење које је припремило Министарство спољне трговине и економских односа, а има везe са Одлуком о ограничењу увоза путничких аутомобила, теретних возила и аутомобилских гума, која је на снази од 2000. године.

Komentari
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog