Analiza opštinskih budžeta

Banja Luka, Bijeljina, Pale, Trebinje: Top 5 opštinskih potrošača

Portal Frontal je objavio seriju tekstova koji se odnose na projekat analiza opštinskih budžeta koji su poslužili kao uzorak za sagledavanje sveopšte prakse budžetiranja kada su zajednice lokalne samouprave u pitanju.

Osim samih analiza, te objaviljivanje uočenih nedosljednosti, nelogičnosti, ideja je bila da se kroz tekstove pokaže i (ne)postojanje transparentnost samih budžeta, kao i da našim čitaocima približimo manje poznate a medijima manje interesantne teme.

Ove priče su se odnosile na  korisnike budžetskih sredstava u gradovima Banja Luka, Bijeljina, Trebinje, Novo Istočno Sarajevo i Pale.  U ovom tekstu predstavljamo top 5 budžetskih potrošača prema visini budžetske potrošnje i to iz kategorije ostali budžetski korisnici.  To su javne institucije, ogranizacije, agencije koje se finansiraju iz opštinskih budžeta, a na koje je, prema dostupnim budžetima za tekuću godinu, usmjereno najviše novca.



Banja Luka - ukupno 145 000 000 KM

Budžet plan 2013 (u KM)

Centar za soc. rad

12 399 100

Centar za predškolsko vaspitanje

8 766 000

Centar za razvoj i unapređenje sela

6 307 000

SD Borik

1 867 700

KC Banski dvor

1 165 720



Trebinje -  ukupno  23 488 992 KM

Budžet plan 2013 (u KM)

Centar za soc. rad

1 892 406

Dječi vrtić Naša radost

1 146 307

Teritorijalna vatro. jedinica

803 266

Centar za informisanje i kulturu

680 910

Trebinje sport

409 000





Bijeljina  ukupno  46 987 984  KM

Budžet plan 2013 (u KM)

Centar za soc. rad

8 364 860

Dječiji vrtić  Čika Jova Zmaj

1 390 000

Profesionalna vat. jedinica

1 018 150

Vatrogasci Janja

553 076

Turistička organizacija

341 491



Pale - ukupno  9 349 233 KM

Budžet plan 2013 (u KM)

Centar za soc. rad

787 346

Kulturno sportski centar

363 500

JU DC Buba mara

315 314

Narodna biblioteka

14 500



Kako je najavio glavni revizor RS Duško Šnjegota ove godine bi trebale da budu objavljene revizije gradova Banja Luka i Bijeljina, kao i Prijedora i Doboja, četiri veće  opštine RS, nakon čega će se steći još bolji uvid u ispravnost postupaka kojima su se rukovodile opštinske vlasti kada je riječ o budžetima.

Sa druge strane, sama ocjena poštovanja zakonskih propisa nije dovoljna, jer ona isključuje i socijalnu komponentu odnosno ne pokazuje koliko je opravdano tošenje sredstava na određene stavke, a na uštrb nekih drugih. Tu dolazimo do kategorije socijalne (ne)uravnoteženosti budžeta.

Budžet kao najvažniji dokument koji se usvaja krajem godine za narednu godinu, trebao bi u budućem periodu da bude više u interesu javnosti, pojedinaca i udruženja, jer puko konstanovanje njegovog iznosa i dobre ili loše raspoređenosti ne znači puno onda kad je već usvojen.

Frontal planira u budućem periodu dodatnu pažnju da posveti i budžetima na republičkom nivou, analizi istih i davanjem šireg uvida u tokove novca građana kada su u pitanju entitetske agencije, instituti, organzacije i sl.

(Frontal tim)

Komentari
Twitter
Anketa

Za koga ćete navijati u baražu za Evropsko prvenstvo u fudbalu: BiH ili Ukrajinu?

Rezultati ankete
Blog