Intervju

Nikolas Peni: Naš dugoročni cilj je da proširimo distribuciju

Banjalučka pivara ove godine uložila je 4 miliona KM u novu liniju za punjenje, što predstavlja samo jedan od koraka kojim nastoje da dodatno unaprijede poslovanje kompanije. O daljim planovima kao i pogledu na klimu za poslovanje razgovarali smo sa direktorom Banjalučke pivare Nikolasom Penijem.

Prošla godina je bila vrlo uspješna za Banjalučku pivaru, na koji način ste uspjeli da nakon godina negativnih rezultata ili rezultata na granici profitabilnosti, vratite Banjalučku pivaru među vrlo uspješna preduzeća u RS?

Stalnim ulaganjem uspjeli smo da u posljednjih nekoliko godina dostignemo odličan standard kvaliteta, bolje upravljanje poslovanjem, te da dodamo mnogo inovacija u ambalažu, promociju i efikasnost proizvodnje. Na taj način smo se polako vratili na profitabilno poslovanje i finansijsku stabilnost, što znači da sada nastavljamo da rastemo.

Šta vam u tom smislu znači nagrada Privredne komore RS za treće najuspješnije preduzeće u RS u kategoriji velikih privrednih društava?

Potrošači, partneri i privredna zajednica prepoznali su Banjalučku pivaru kao jedno od najuspješnijih preduzeća u Republici Srpskoj i BiH i to nam je jako važno. Podršku i poštovanje osjetimo već nekoliko godina. Nagrada Privredne komore odnosi se na brojeve, odnosno na stvarne okolnosti i parametre kojim se ocjenjuje rad kompanija u Republici Srpskoj i u tom smislu je i najobjektivnija potvrda da trud koji ulažemo u razvoj Banjalučke pivare daje rezultate.

Ove godine uložili ste četiri miliona KM u novu liniju za punjenje piva u limenke i novu liniju za punjenje u PET ambalažu?

Ovo ulaganje se u potpunosti odnosi na budućnost. Možemo da vidimo da se potrošači i maloprodaja sve više okreću proizvodima u PET-u i limenkama. Naša namjera je da razvijamo ove kategorije inovativno i s odličnim proizvodima. Ovaj mjesec imamo prvu promociju limenki Nektara za potrošače, a sve nagrade se odnose na Svjetsko prvenstvo. Nove limenke se proizvode najnovijom tehnologijom štampanja i odlične su u ruci. Naše Kastel Pivo ovaj smo mjesec takođe proizveli u limenkama.

Nektar pivo je među najuspješnijim domaćim brendovima, kako održavate dobre odnose sa kupcima i potrošačima?

Prije svega, slušamo ih. Dvostrana komunikacija sa svim našim potrošačima, zaposlenicima, partnerima, poslovnom zajednicom je dio razvojne strategije Banjalučke pivare. Nama je važno da znamo šta misle, žele i trebaju oni zbog kojih postojimo. Naši brendovi su njihovi brendovi i za njih je prirodno da rastu i razvijaju se u skladu s potrebama i željama naših potrošača. Mi smo tu da to raspoloženje prepoznamo i prilagodimo našu ponudu.

Kakvi su planovi Banjalučke pivare za naredni period?

Naš dugoročni cilj je da proširimo distribuciju i u Republici Srpskoj i BiH, kao i u susjednim državama. Važno je biti u mogućnosti ponuditi puni spektar proizvoda u limenkama i PET-u. Pivara sada ima tri glavna brenda - Nektar, Kaltenberg i Kastel i svaki od njih ima vrlo različit profil i ciljne potrošače. Nastavljamo da uvodimo inovacije i ulažemo u poboljšanja, kako bismo se sve više razlikovali od ostalih pivara.

Vrlo ste angažovani u korišćenju domaćih proizvoda, resursa, zaštiti životne sredine, da li ste zadovoljni načinom na koji uspijevate da sarađujete s instutucijama u RS?

Dosta je toga što može i trebalo bi da se unaprijedi u odnosu uspješnih kompanija i nosilaca privrede s institucijama Republike Srpske i BiH. Banjalučka pivara u ovim okolnostima maksimalno koristi sve mogućnosti kako bi podržala domaću proizvodnju i korištenje domaćih resursa, zaštitila životnu sredinu i odgovorila na potrebe zajednice u mnogo široj mjeri od potrebe za dobrim pivom. Pivara je u tom smislu jedan od lidera u upravljanju otpadom u BiH, kao i jedan od lidera u podršci domaćim kompanijama koje su naši partneri, te podršci zajednici u cjelini kroz čitavu listu donacija i sponzorstava.

Vaš pogled i ocjena svekupne klime za strane investitore?

Važno pitanje je da li je privlačno ulagati u BiH, bez obzira na to da li se radi o stranim ili domaćim ulaganjima. Strana ulaganja obično znače uvođenje dodatnog prenosa tehnologija i znanja i pristupa izvoznim tržištima. Ono što nam je potrebno je ekonomsko okruženje koje je privlačno i bezbjedno za sva ulaganja. Naš problem u BiH je taj što smo mi malo i složeno tržište, sa zaista prekomjernim, slabo informisanim, političkim uticajem na poslovanje i ekonomsku politiku. Političke odluke se stalno odlažu i uvijek se donose na političkim linijama i rijetko se zasnivaju na ekonomskom interesu države u cjelini. Moramo imati na umu da ovo tržište ima potencijal, a upravo su privrednici ti koji mogu da ga unapređuju, zajedno s vladama i institucijama. Novac postoji i, kada bi postojala jasna i fokusirana ekonomska politika koja će se transparentno provoditi, Republika Srpska i BiH bi mogle jako brzo da se stabilizuju i da rastu.  

autor: Senka Trivić

Komentari
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog