Opšti izbori 2014

TIBiH: 10 stranaka tokom kampanje potrošilo 4,5 miliona KM samo na TV i oglase u štampi

Transparency International Bosne i Hercegovine izvršio je praćenje i analizu predizborne kampanje za odabranih 10 političkih stranaka, uzimajući u obzir oglašavanje u elektronskim i štampanim medijima.

Rezultati monitoringa pokazali su da je deset političkih stranaka tokom kampanje, samo na zakup prostora u elektronskim i štampanim medjima (10 TV stanica i 9 štampanih izdanja), potrošilo 3.600.000 KM. Kada se na ovo dodaju iznosi izdvojeni za pripremu oglasa, ukupni troškovi oglašavanja u ovim medijima iznose oko 4,5 miliona KM, rečeno je u saopštenju TI BiH. 

Dodaju da u ovaj iznos nisu uračunati zakupljeni termini u medijima, kao što su emisije ili emitovanje predizbornih skupova, kojih je bilo veoma mnogo, ali medijske kuće nisu obilježavale ove zakupljene termine, zbog čega se gubi granica između reklame i redovnog programa TV kuća.

"Kada se uporede pojedinačne stranke, iznosi ukazuju na to da su najviše na ovaj vid oglašavanja potrošile Stranka demokratske akcije (SDA), oko 860.700, SNSD koji je kada se zbroje reklame ove stranke i oglašavanje koalicije SNSD-DNS, potrošio gotovo 870.000, te Savez za promjene sa troškom oko 775.000 KM. Tu su i Savez za bolju budućnost (SBB) sa procijenjenim troškovima oglašavanja u elektronskim i štampanim medijima od oko 493.000, Socijaldemokratska partija BiH (SDP) sa oko 406.500 KM, DNS sa oko 350.500, te Demokratska fronta sa oko 220.000 KM", piše TI BiH, te da dodaju da je zanimljivo da Narodna stranka radom za boljitak koja je bila obuhvaćena monitoringom, nije imala oglašavanja na pokrivenim medijskim kućama, te da je HDZ BiH imao zabilježene samo dvije objave oglasa.

TI BiH je izvršio i okvirnu procjenu troška oglašavanja na bilbordima, na osnovu cjenovnika agencija, te došao do okvirnog iznosa od minimum 3.000.000 KM zbirno za političke stranke, te tako ukupan iznos pokrivenog oglašavanja iznosi 7,5 miliona KM.

"Neophodno je napomenuti da ovdje nisu uključene sve medijske kuće, kao ni svi vidovi oglašavanja. Kada bi se zbrojili troškovi predizbornih skupova, plakati, leci, internet oglašavanje, autobusi, itd., procijenjeni troškovi bi bili višestruko veći", kažu iz TI BiH. 

TI BiH je takođe pratio predizborne skupove političkih stranaka, te će podaci o oglašavanju i o održanim skupovima biti upoređeni sa finansijskim izvještajima političkih stranaka, nakon što oni budu podneseni Centralnoj izbornoj komisiji.

Takođe, TI BiH je proslijedio CIK BiH informacije o potencijalnim kršenjima Zakona o finansiranju političkih stranaka, što uključuje i korištenje javnih resursa u svrhu promovisanja političkih stranaka, te se nada da će ove informacije biti uzete u obzir prilikom obavljanja revizije finansijskih izvještaja stranaka.

piše: Frontal
Komentari
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog