Svijet

Koliko vrijedi vaš post - Brend ambasadori putem platforme "Bee Shaper" zarade i do 100 USD dnevno

Postavljanje fotografije haljine omiljenog dizajnera na "Instagramu", tvit ili status o ljubaznom osoblju u trgovinskom centru, dijeljenje zanimljivog videa na "YouTube"-u...

Svaki korisnik društvenih mreža i blogova u Srbiji je bar jednom podijelio mišljenje o nekom brendu koji voli, a od 1. septembra na tome može i da zaradi.

To im omogućava platforma "Bee Shaper", interni alat agencije "PRpepper", koji je nedavno postao komercijalni proizvod. Kako u razgovoru za "eKapiju" kaže Dragana Đermanović, partnerka i direktora kompanije "PRpepper" i osnivač startapa "Bee Shaper", tim agencije je poptuno svjestan da su im za promociju različitih aktivnosti za različite klijente "zapravo potrebni ljudi".

Most između korisnika i brendova


"Bee Shaper" je interaktivna platforma za e-marketing - most između korisnika i brendova. Naime, riječ je o platformi na koju se prijavljuju korisnici društvenih mreža koje žele da učestvuju u kampanji, ali i kompanije, nevladine organizacija i pojedinci koji žele da nešto promovišu.

- To je prirodan ekosistem. Korisnik konzumira ili voli određeni brend koji i inače izdvaja novac za promociju. Najjprirodnije je da ta sredstva usmjeri na nekog ko će stvarno da kaže šta misli o njemu. Tako korisnici postaju ambasadori brenda – objašnjava naša sagovornica.

Zadatak "Bee Shapera" je da korisnicima (šejperima - shaperima) dodijeli kampanju u okviru koje će promovisati brend u skladu sa svojim vrijednostima i uobičajenim aktivnostima na internetu.

- To radimo kroz veoma kompleksan sistem evaluacije afiniteta na osnovu kojih precizno znamo koja je kampanja namijenjena kom korisniku. Neprirodno bi bilo ako neko ko zagovara nutricionistički način života, promoviše na primjer čips. Moramo da izaberemo pravog korisnika da bismo zaštiti brend, naš servis, a još više samog korisnika, kako ne bi sačuvao kredibilitet u svojoj internet zajednici. Platforma garantuje kredibilitet šejpera, jer oni prolaze veoma detaljan sistem provjere.

Kampanje vrijedne dijeljenja


"Bee Shaper" prihvata samo "kampanje vrijedne dijeljenja", jer kako kaže sagovornica našeg portal, nisu sve kampanje za "Bee Shaper".

- Svaka kampanja ima alat koji može da je promoviše. Mi kampanju dajemo korisniku koji je svoju reputaciju gradio godina i ulaže svoj društveni kapital, onda treba da dobije kampanju koja je kvalitetna - kreativna, inovativna, informativna. Takođe, pravilo je da korisnici daju objektivan komentar, a ne nužno pozitivan status. Kampanje su vrijedne dijeljenja, jer bi ih korisnici i inače dijelili, ali sada će za to imaju dodatni motiv - novac.

Prema riječima sagovornice "eKapije", svaki korak kampanje je transparentan, jer je vizija "Bee Shaper"-a da legalizuje "odomaćeni zanat tajnog zagovaranja na internetu".

- Ta praksa je toliko odomaćena da je gotovo svaki moj poznanik sa interneta dobio novac da napiše nešto o nekoj kompaniji, a da njegova onlajn zajednica to nije znala. To nije fer ni transparento, a na internetu sve mora da bude fer i transparentno. U slučaju "Bee Shapera", prijatelji će znati da su ti statusi plaćeni i to je fer odnos do zajednice.

Svaka kompanija ili organizacija može da prijavi svoju kampanju na "Bee Shaper"-u. Kada popuni prijavu, ona se prosleđuje najboljim šejperima u toj kategoriji za prethodni mesec koji su članovi TIM (akronim od Testiranje Interesantnosti Marketinga).

- Kada se proceni da nije vredna deljenja, pošto smo imali i te slučajeve, pitanje za članove TIM-a je: "na koji način biste ih učinili vrednim deljenja". Cilj je da pomognemo brendovima da vide ko su ljudi koji koriste njihove proizvode i usluge, te kako mogu da naprave kampanje vredne deljenja.

Kampanja koja ne prestaje


Kampanja koja se sprovodi uz pomoć "Bee Shaper"-a praktično nikad ne prestaje.

- Kampanja je završena kada je ispunjen cilj ili istekne period na koji je plaćena. Od momenta kada se završi kampanja rezultati dolaze u optimalnom tempu nekoliko dana, pa čak i nedjelja. Razlog je što je to organska kampanja, jer šejperi ostavljaju statuse iza kojih stoje i oni ostaju na internet i kada prođe kampanja. Klijenti su zadovoljno, jer dobiju više nego što su platili – ističe Đermanović dodajući da je riječ o postpejd platformi, pa rizik praktično ne postoji.

Ko su šejperi?

"Bee Shaper" je namijenjen marketinškim stučnjacima, PR agencijama, NGO i pojedincima, ali zapravo ne postoji ciljna grupa koja ne može da nađe odgovore na svoje promotivne potrebe. Iako su na platformi registrovani i uticanji korisnici društvenih medija, "BeeShaper" nije usmjeren prvenstveno na takozvane uticajne korisnike, već je usmjeren na idealne predstavnike – šejpere. Oni su nova grupa Internet korisnika. Oni su iskreno vezani za proizvod ili kompaniju, promovisali bi ih bez podsticaja.

- Nije od značaja da li oni imaju 300 ili 500 pratilaca, već je važno da su oni brend ambasadori i da u svom malom krugu mogu da naprave efekat za brend. To su muškarci i žene od Subotice do Novog Pazara koji koriste i "LinkedIn", "Instagram", blog, "YouTube", "Pinterest" ili samo "Facebook" i "Twitter". Imali smo šejperku sa 500 prijatelja koja je imala više promotivnih akcija od korisnika koji ima 3.000 prijatelja. Dakle, konačno je kvalitet donio kvantitet. Kvalitet je jedna jedina stvar sa kojim "PRpepper" ne pravi kompromis i to će vremenom da napravi razliku - smatra Đermanović.

"Bee Shaper" je koristio ovaj alat za sopstvenu kampanju i tada je korisnik Đorđe zaradio 137 USD.

- Dešavalo se da ljudi u jednom danu zarade 50, 70 i 100 USD, ali to zapravo nije zarađeno u jednom danu. Naime, oni su samo monetizovali svoj prethodni trud i reputaciju koju su gradili godinama. Zavisno od budžeta kampanje i trajanja različite su i zarade. Cilj ili limit po šejperu se kod aktivnih i kreativnih korisnika ostvari već u jednom danu – objašnjava Đermanović.

Osam kampanja u prvom mjesecu

Pripreme za razvoj startap "Bee Shaper" trajаle su oko dvije godine, pa ni rezultati nisu izostali. U septembru, prvom mjesecu lansiranja servisa, sprovedeno je 8 komercijalnih kampanja. U prosjeku je svaki šejper povezan sa 918 drugih korisnika interneta, a mogu da "dodirinu" (touch-klik na "Bee Shaper"-u) 2,3 miliona različitih naloga na internetu i to na svim društvenim mrežama.

Cilj je da "Bee Shaper" postane alat koji će biti korišćen na globalnom nivou na čemu radi razvoji tim. Kada su kratkoročni ciljevi u pitanju Đermanović nam otkriva da je u planu da do decembra sprovedu kampanje za 10 brendova iz 10 napopularnijih produktivnih grana. Do sada su sprovedene kampanje za TV N1, "Telenor", "Limundo", "Idea", "Roda", "Mercator", a uskoro se očekuju kampanje iz oblasti – "lajf stajl", tehnološki uređaji i finansijske institucije.

izvor: ekapija.com

Komentari
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog