Vijesti

Ističe rok za uvoz auta starijih od deset godina

Uvoz automobila koji ne ispunjavaju standard "euro 4" broji posljednje mjesece, jer će ta zabrana stupiti na snagu 1. aprila.

Taj standard ne ispunjava većina automobila starijih od deset godina. U Ministarstvu komunikacija i transporta BiH su istakli da svi automobili koji su prvi put registrovani u zemljama Evropske unije poslije 1. januara 2006. godine ispunjavaju zahtjeve standarda "euro 4". Modeli nekih proizvođača taj standard dostigli su još 2003. godine, ali su oni mnogo rjeđi.

Prema važećoj odluci, koja je na snazi od 1. januara 2011. godine, u BiH je moguće uvesti vozila starija i od 15 godina, ali moraju ispunjavati standard "euro 3". Nova odluka kojom su propisani uslovi za uvoz automobila, prema ranijim najavama trebalo je da stupi na snagu 1. januara, ali je njena primjena prolongirana za 1. april.

U Ministarstvu komunikacija i transporta BiH su rekli da je glavni cilj pooštravanja uslova za uvoz automobila povećanje bezbjednosti na putevima.

Nova odluka će zamijeniti onu iz 2010. godine. Izmjene se tiču najnižih tehničkih zahtjeva za korištena vozila u procesima homologacije putničkih automobila i propisuju se norme koje odgovaraju "euro 4" standardu - kazali su u Ministarstvu komunikacija i transporta i pojasnili da odluka neće biti primjenjivana u slučajevima za vozila koja su uvezena ili naručena prije njenog stupanja na snagu.

Predsjednik Vijeća koordinatora Administrativnog tijela za poslove homologacije u BiH Drago Talijan istakao je da podizanje zahtjeva za uvoz vozila na standard "euro 4" neće izazvati nikakve promjene u procesu homologacije.

Svaka nova generacija euro normi podrazumijeva drastično smanjenje štetnih sastojaka u izduvnim gasovima, tako da će vozila koja budu stizala na naše tržište biti mnogo manje štetna za okolinu - rekao je Talijan.

On je istakao da je primjena "euro 4" norme uvođena postepeno, u zavisnosti od kategorije vozila, ali da se generalno može reći da se automobili proizvedeni prije 1. januara 2005. neće moći uvoziti kada nova odluka stupi na snagu.

Predsjednik Udruženja za unapređenje bezbjednosti saobraćaja RS Milenko Jaćimović kaže da je donošenje nove odluke opravdano i da ona neće znatno uticati na poskupljenje polovnih automobila.

Imamo automobile koji su počeli 2003. ili 2004. godine da ispunjavaju "euro 4" standard. Neki automobili koji ispunjavaju "euro 3" norme su skuplji od onih koji ispunjavaju "euro 4" norme. Sve zavisi od vrste vozila. Ono što se pooštrava je ispunjavanje propisa o homologaciji i kvalitetu. Važno je da će ova odluka doprinijeti da se smanji uvoz krševa i poboljšati bezbjednost na putevima - rekao je Jaćimović i naveo da je prosječna starost vozila u BiH između 15 i 16 godina.

Rezervni dijelovi

Milenko Jaćimović je istakao da se Udruženje za unapređenje bezbjednosti saobraćaja zalaže za to da uz novi pravilnik za uvoz krene i proces homologacije rezervnih dijelova koji se uvoze u BiH.

Na tržištu je mnogo rezervnih dijelova koji su sumnjivog kvaliteta ili se uvoze iz nekih azijskih zemlja i ne ispunjavaju ni minimalne kriterijume kvaliteta - rekao je Jaćimović.

Izvor: Glas Srpske
Komentari
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog