Vijesti

Otvoreno pismo redakciji Al Jazeera Balkans i Omeru Kuliću

Poštovani (?), povodom Vašeg članka "Jeftine aviokompanije - sigurnost ne smije trpjeti" , obraćam Vam se kao obični građanin BiH koji je više puta koristio usluge niskobudžetnih kompanija i ovaj članak me je toliko isprovocirao na nivou osnovnog amaterskog poznavanja avio industrije, da sam osjetio jaku potrebu da Vam kratko prenesem neka od njih, a nadam se da ćete iste provjeriti / dokazati.


Nevjerovatno mi je da danas, kada se traže tijela mrtvih u padu Germanwings-a među kojima, koliko sada čitam, ima i građana-ki porijeklom iz BiH, Vaša redakcija pokušava nahraniti javnost  bilo kakvim informacijama koje mogu dotaknuti naše mozgove i srca a jedna od njih je i pomenuti članak i niz vrlo sumnjivih izjava gospodina Omera Kulića koji je uspio da Vas slučajno ili namjerno izmanipuliše i iskoristi trenutak za još jedan marketinški trik.

Prvo, sam naslov je problematičan. Niko ne može dokazati niti postoje indicije da low cost kompanije zarađuju zahvaljujući nižim mjerama sigurnosti. Mjere sigurnosti ne provjerava samo avio kompanija, bila ona low cost ili ne bila. Uostalom, ako provjerite istoriju najvećih niskobudžetnih kompanija, poput Ryan Air-a i Wizz Air-a, vidjećete koliko miliona putnika se preveze na godišnjem nivou a koliko je nesreća do sada bilo. Za neke o ovih kompanija, govorimo više od deset godina intenzivnog poslovanja.

Gospodin Kulić je vješto uspio povezati termin low-cost sa kompanijom Wizz Air, kao da je to jedina problematična avio kompanija ( koja, usput, nikad nije doživjela fatalan pad) iskorištavajući ovu tragediju da se obračuna sa rastućim brojem putnika na tuzlanskom aerodromu koji je itekako ugrozio sarajevski u smislu poslovanja. Ne brine se gospodin Kulić za sigurnost putnika, već za mogućnost pada poslovanja monopolskog avio saobraćaja koji čvrsto povezuje aerodrom u Sarajevu i neke kompanije poput Austrian Airlines-a (pogledajte samo koliko košta karta Sarajevo  -Beč a koliko Beograd - Beč).

Notorna je tvrdnja gospodina Kulića kako je "sarajevski aerodrom otjerao niskobudžetne kompanije", zaboravljajući da upravo, možda već sada, polece avion Pegasus Airlines-a za Istanbul iz Sarajeva, koja je niskobudžetna kompanija. Da stvar bude gora, i sam Germanwings leti iz Sarajeva za Štutgart i Keln. Možda je gospodin Kulić htio da kaže kako su visoke aerodromske takse otjerale niskobudžetne kompanije i kako je sve potpomognuto lobiranjem onih većih i skupljih za nas, obične građane.
Da glupost bude veća, gospodin Kulić tvrdi da Tuzla nema ništa od novopridošlog Wizz Air-a. 

Gospodine Kuliću, kada putujem sa tuzlanskog aerodrome, platim autobusku kartu javnog preduzeća u Tuzli, popijem tuzlansko pivo, pojedem pitu iz domaće pekare, pozovem lokalnog taksistu da me prebaci do aerodrome ili čak prespavam u Tuzli, dakle platim hotel. Istina je jedina, da Sarajevo i njegov preskup aerodrom jedini nemaju  koristi od svega ovoga.
Ne mogu tvrditi da niskobudžetne kompanije ne ulažu isti napor i sredstva kao npr. BH Airlines kojeg hranimo godinama. Ali, Vi, gospodine Kuliću, vjerovatno imate mnogo iskustva u novom modelu poslovanja pa možete shvatiti ovaj tekst kao provokaciju da dokažete tvrdnju da niskobudžetne kompanije imaju veći broj (fatalnih) udesa od viskobudžetnih. 

Usotalom, kao stručnjak za vazdušni saobraćaj, objasnite nam kakva je razlika između niskobudžetnog i visokobudžetnog poslovanja i samim time se nadovežite na činjenicu zašto i velike kompanije polako prelaze na ovaj sistem poslovanja? Pomozite nam sa svojim shvatanjima, iskustvom i potkrijepite dokazima.

Strašno je da i redakcija Al Jazeera objavi ovakav manipulativni tekst i da tako važnu temu prepusti ( slučajno ili namjerno?) u ruke jedne osobe, pogotovo danas, kada neko traži mrtve.

S nepoštovanjem,

Stevan Stančić

Komentari
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog