Vijesti

"TV pljačka": Međunarodni klijenti plaćali reklame koje nisu emitovane

Priča pokrenuta pisanjima srpskih medija o marketinškoj pljački potresa TV tržište u Bosni i Hercegovini. Zbog toga nekolicina marketinških agencija i TV stanica očekuju konkretnu istragu.

Prema plasiranim saznanjima, ključna veza u toj pljački je ponašanje TV Mreže koju predvodi sarajevska TV1 i agencije za istraživanje gledanosti AGB Nilsen. Kao oštećene pominju se najveće strane, ali i domaće kompanije od Koka Kole i Loreala do telekom operatera. One su plaćale reklame koje nisu emitovane unutar TV Mreže, a sve je prema ranijim pisanjima potvđivala agencija AGB Nilsen.

“Imamo argumente i dokaze koji upućuju da su oni davali lažne izvještaje agencijama i na taj način omogućile da novac međunarodnih klijenata završi na TV stanicama na kojima nije izvšena usluga. To je jednostavno rečeno jednom riječju krađa”, rekao je Elvir Svrakić – predsjednik Ujedinjene medijske industrije.

Prema tim medijskim saznanjima, TV Mreža nije ispoštovala obavezu emitovanja plaćenih reklama. Sve je potkrijepljeno višeminutnim snimkom koji potvrđuje da TV stanice u okviru TV mreže nisu emitovale dogovorene reklame. Čeka se potez međunarodnih kompanija.

“Naša agencija je obavijestila svoje međunarodne klijente i u više navrata mi smo imali problema sa firmom koja vrši mjerenja. Ona je nama došla na neki način kao naredba od instituta za mjeriteljstvo BiH”, rekao je Senad Zaimović – direktor marketinške agencije „Fabrika“.

Predstavnici najjače TV stanice unutar pomenute mreže, TV1 samo su pismeno odgovorili da se radi o organizovanoj kampanji, prozivajući i Program plus da primjenjuje sličnu praksu. Direktor Programa plus još ranije je objasnio da za razliku od TV Mreže oni ne naplaćuju reklame koje nisu emitovali. TV1 ipak tvrdi da se u njihovom slučaju radi o pojedinačnim propustima.

“TV1 je noseća stanica TV Mreže u kojoj osim TV1 egzistira još 7 televizija. Zbog velikog broja članica i različitih programskih shema, vrlo rijetko se dogodi da neka od stanica ispusti emitovanje nekog programskog sadržaja ili reklamnog bloka. Ovakve pojedinačne slučajeve koji nisu pravilo u našem radu, rješavamo sporazumno s klijentima”, navode iz TV1.

Ipak, emitovanje spornih, a u stvari neemitovanih reklama je uredno potvrdila agencija AGB Nilsen. A njihovi predstavnici ne žele pred kamere. Pismeno su se obratili klijentima navodeći da se vodi kampanja protiv njih. Reklamne agencije žele da istjeraju stvari na čistac pa pozivaju nadležne institucije da ispitaju šta se dešava.

“U ovom slučaju mislim i institucije koje su vezane uz pravosuđe BiH da se uključe u ovaj proces i da jednostavno ono dobijemo mogućnost uvida da li se to desilo, nije se desilo, jer ako se desilo to može biti dramatična šteta za medije u BiH”, tvrdi Senad Zaimović – direktor marketinške agencije „Fabrika“.

Zbog čitavog slučaja i poljuljanog povjerenja trpi cijela medijska industrija u BiH. Nije prvi put da ovlašćena agencija za mjerenje gledanosti TV stanica bude u fokusu javnosti. Ranije su joj upućene brojne primjedbe da objavljuje netačne podatke o gledanosti. Koliku štetu pogrešni podaci mogu nanijeti dovoljno potvrđuje podatak da na osnovu tih podataka TV stanice podijele marketinški kolač veći od od 30 miliona maraka.

izvor: ATV

Komentari
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog