Intervju

Bojana Mutić (Moda i Tako To): Ja preferiram „greatgatsbijevski“ stil!

Ukoliko ste "fashion" manijak koji redovno prati šta se dešava na modnoj sceni i šta je to što je u trendu, onda sigurno znate i za jednu od najpopularnijih modnih stranica na našim prostorima "Moda i Tako To", koja je za kratko vrijeme postala veoma popularna i trenutno ima 28.313 pratilaca.

Modna blogerka i kreator ove stranice Bojana Mutić, svakodnevno inspiriše svoje pratioce modnim kombinacijama, ali i raznim beauty savjetima, savjetima za uređenje doma i drugim rubrikama koje, kako Bojana kaže "možete naći u meniju svakog ženskog portala".


FRONTAL: Koji trenutak je bio presudan u donošenju odluke da pokreneš svoj modni blog i da li ste očekivali da ćete imati 28.000 pratilaca za relativno kratak period otkad blog „Moda i Tako To“ postoji?

MUTIĆ: Ta se odluka zapravo nikada nije desila, jer ja nisam pokrenula modni blog, niti sam imala namjeru da to ova stranica postane. Razlog je bio praktične prirode, osnovala sam „Moda i Tako To“ samo da bih imala gdje dijeliti članke koje sam pisala za druge portale. Povremeno sam, mimo tih članaka, objavljivala i neke druge modne sadržaje i spontano se dogodilo da su ti sporedni sadržaji postali primarni, i da je stranica dobila svoj karakter i kategoriju modni blog. 

Obzirom na te okolnosti nisam se ničemu ni nadala niti sam ikakve brojeve imala u glavi, jer to je bilo samo moje mjesto za pisanje, moj radni sto. 

To ipak ne umanjuje činjenicu da sam ponosna na broj pratilaca koji su se neočekivano našli na Modi, utoliko više što je sve što sam radila suprotno od savjeta koje sam dobijala (što od prijatelja, što od poznanika koji se razumiju u influence marketing, digitalne medije i „prihvatljive formate“) što se prvenstveno odnosi na dužinu mojih tekstova jer „danas niko neće da čita toliko duge tekstove“... ispostavilo se ipak da hoće :).

FRONTAL: Zašto baš moda?

MUTIĆ: Pa to je bila jednostavna odluka, jer se većina mojih tekstova odnosila na modne teme. Iako sam pisala i recenzije za knjige, recepte, savjete za uređenje doma, komentare na aktuelne društvene događaje, ipak je Moda zauzimala najviše prostora i oduzimala mi najviše vremena. Dodatak „tako to“, takođe je opravdan jer raznolikost tema, o kojima diskutujem sa svojim virtuelnim prijateljicama na Modi, ni ne može da se definiše preciznije nego tim simpatičnim slengom.

FRONTAL: Šta je to što Vas inspiriše u radu?

MUTIĆ: Doslovce sve što vidim, čujem i osjetim. Inspiracija, čini mi se, nije uslovljena toliko djelovanjem vanjskih faktora, niti nešto što trebamo tražiti i pronalaziti, koliko stanjem našeg duha.

To je karakterna osobina, unutrašnji mehanizam koji posjeduješ, dugme koje može da pokrene bilo šta kod onoga koji zna da gleda i sluša. Mislim da je to i osobina djetinjastih osoba, što ja svakako jesam, jer me i danas svaka sitnica neizmjerno raduje, fascinira i, naravno inspiriše. Sitnice koje drugi ni ne primjete.

Ta je hipersenzibilnost, rekla bih, ponekad i opterećenje, koje vjerujem razumije svako ko zahvaljujući tome stvara bilo tekstove, pjesme, slike, odjeću...kako kaže jedna od mojih omiljenih fraza koju koristim kad mi zafali riječi „It is both a blessing and a curse, to feel everything so very deeply.”.


FRONTAL: Da li biste mogli izdvojiti neke poznate ličnosti koje su po Vama modne ikone?

MUTIĆ: Možda nije primjereno nazvati Kleopatru poznatom ličnošću, ali ne mogu da je ne pomenem u kontekstu priče o “ikonama“, jer se ona zaista može smatrati prvom i najstarijom modnom ikonom, obzirom da je zahvaljujući njoj Egiptomanija postala modni trend, koji se proteže kroz razne dizajnerske motive (skarabeja i lotos, kao i pektoral - široki okovratni nakit), a naročito u eri Art dekoa 20ih godina prošlog vijeka (frizure flaperki), dok se prepoznatljivi Kleopatrin makeup i frizura imitiraju i danas.

Osim nje ne bih spomenula nikoga iz prošlog perioda, ne zato što ne zaslužuje biti pomenut nego ih je previše. Zato ću pomenuti samo jednu damu iz aktuelnih modnih tokova, to je definitivno najbolje obučena žena na svijetu, Mira Duma.

FRONTAL: Kako biste opisali svoj stil i da li ste neko ko „robuje“ trendovima?

MUTIĆ: Ja modu obožavam, kao i trendove, i svu tu logistiku i magiju koja stoji iza nečije sposobnosti da odredi, predodredi i predosjeti, stvori, i naposlijetku ubijedi cijeli svijet da je to ono što oni žele.

Stvoriti takvu potrebu je zaista magija i ja robujem toj magiji u onoj mjeri koja odgovara mom ukusu. Naravno da neću obući nešto samo zato što je trend, nosim samo i isključivo ono u čemu moje proporcije i godine izgledaju dobro, boje koje mi pristaju, stil u kojem se osjećam prijatno i koji liči na mene, koji je dio mog karaktera.

Naravno da povremeno kupim neku „glupost“ koja mi već sljedeće godine (a možda i mjeseca) izgleda otrcano, ali valjda niko nije imun na glupe kupovine.

Za svoj stil ne bih mogla naći adekvatan opis. Možda riječ pedantno najbolje opisuje tu zbrku koju pomno redam.


FRONTAL: Šta je to što nikada ne izlazi iz mode?

MUTIĆ: Crno odijelo, crna haljina, bijela košulja, teksas košulja, pencil suknja, rolka, predimenzionirani pleteni džemper, kožna jakna, baloner, „oficirski“ kaput i čizme, udobne patike, ruksak, beretka, džinovsko prstenje, military i mornarski stil.

FRONTAL: Savjetujete svoje pratioce o tome šta obući, za koje prilike, šta iskombinovati i nailazite na brojne pozitivne komentare. Koliko Vam sve to znači, šta je to što ih najviše interesuje i u čemu ih najviše savjetujete?

MUTIĆ: To su naravno u najvećem broju slučajeva pitanja iz modne tematike, ali i beauty savjeti, bilo da su posrijedi njega lica, tijela, kose, makeup, kao i recepti, savjeti za uređenje doma, aranžiranje ali i čišćenje naravno (u vrlo popularnoj Modinoj kategoriji Domaćica i Tako To), omiljene knjige i filmovi, sve one rubrike koje možete naći u meniju svakog ženskog portala. Moda je virtuelni beauty salon u kojem čakulate o svemu onome o čemu pričate dok u frizerskom salonu čekate svoj red. 

Pozitivni komentari i komplimenti, ali i oni negativni i kritike, naravno da mi daju prije svega odličan uvid u kvalitet onoga što radim. To su ne samo emotivne kategorije, nego i statističke. Reakcije mojih pratilaca su najvrijednija valuta u marketingu danas i zaslužiti toliku pažnju i povjerenje veliki je uspjeh. Koliko god da mi prijaju lijepe riječi i pohvale, ja se uvijek posramim i kažem da „ne znam s komplimentima k'o ni s parama“.

FRONTAL: Bliži nam se Nova Godina. Da li biste mogli da prepourčite neki „stylish outfit“ za naše čitateljke?

MUTIĆ: Sinonim za Novu godinu su šljokice, koje ostalim danima ili godišnjim dobima nisu naročito primjenjive i dobrodošle kod modne kritike, naročito samoprozvane i ničim izazvane kritike naše okoline, tako da mislim da Novu godinu treba iskoristiti za pretjerivanje i svakako posegnuti za šljokicama, kao i za svim ostalim detaljima koji se ostalim danima čine neprimjerenima.

Ja preferiram „greatgatsbijevski“ stil i mislim da je to vrlo classy način da zloupotrijebite šljokice, bisere i perje. 

Elegantno odijelo, takođe od nekog sjajnog materijala, sa perlicama, šljokicama, ili čak i obično crno odijelo, uz zanimljive dodatke - leptir mašnu i kravatu ukrašene cirkonima, raskošan nakit ili broševe, crvene, zlatne ili srebrne cipele - je uvijek pun pogodak!

 

Autor: Danka Savić
 
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog