Republika Srpska

U planu razvoj ski centara Manjača kod Mrkonjić Grada i Igrišta kod Vlasenice

Iako se čini da je rukovodstvo Olimpijskog centra Jahorina novim projektima dostiglo svoj i maksimum u iskorištenosti potencijala ove planine, situacija u praksi nije takva.

Bez obzira na sve aktivne projekte koji su u toku, uprava ovog centra planira još veće i ozbiljnije projekte za sljedeću godinu i odnose se na prostor cijele države, a ne samo Jahorine.

Naime, u planu je razvoj ski centra Manjača kod Mrkonjić Grada, kao i ski centra Igrišta kod Vlasenice. Planirana površina ski centra Manjača odnosi se najvećim dijelom na površine koje zauzimaju ski-staze, čija ukupna površina iznosi 75.000 m2, zatim na instalacije i ljetnje sadržaje. 

Prema Planiranom rješenju ski centra Manjača predviđena je jedna šestosjedna žičara, ukupne visinske razlike oko 264 m, dužine oko 1.000 m i kapaciteta 3.000 skijaša/sat kao i pokretna traka dužine oko 100 m, kapaciteta 1.000 skijaša/sat. Žičaru prate dvije osnježene ski-staze, ukupne dužine oko 2.500 m. Pored skijaške infrastrukture u planu je igradnja i zabavnih sadržaja: tjubing, avantura park, dječije igralište, zip line i drugi zanimljivi sadržaji.

Planirana površina ski centra Igrišta odnosi se najvećim dijelom na  površine koje  zauzimaju ski-staze, čija ukupna površina iznosi 190.000 m2. Prema Planiranom rešenju ski centra Igrišta predviđen je jedan šestosjed, ukupne visinske razlike oko 330 m, dužine 820 m i kapaciteta 3000 skijaša/sat i pokretna traka dužine 150 m, kapaciteta 1.500 skijaša/sat. Planirana je izgradnja tri glavne osnježene ski-staze, ukupne dužine oko 4.750 m. Kao i za ski centar Manjača i na Igrištima je u planu izgradnja i zabavnih sadržaja, ali i ugostiteljskih i parking prostora.

Takođe, od velike strateške važnosti su i projekti - spajanje Jahorine sa Istočnim Sarajevom ali i sa Palama putem kabinskih gondola koje su ujedno najadekvatnije ali i najatraktivnije rješenje kako za prevoz skijaša tako i za prevoz gostiju i turista koji nisu skijaši. 


Tim povodom direktor olimpijskog centra Jahorina Dejan Ljevnaić rekao je: „Uvek pravimo jedinstvene projekte, prvi u ovom dijelu Evrope, tako smo i došli na ideju da povežemo najbliži grad sa najdužom gondolom na Balkanu i da omogućimo stanovnicima i turistima da se na najbrži, najlakši i najbezbjedniji način prevezu do Jahorine i zimi i ljeti. Sad smo u fazi pripreme, obezbjeđenja imovine i dokumentacije, početak gradnje će započeti nakon završetka ovih aktivnosti, obezbjeđenja sredstava i sprovođenja javnih nabavki. Benefiti projekta su veliki i ogledaju se u lakšem pristupu Jahorini u svako doba, turistički i za ljude koji žive u okolini. Realizacijom ovog projekta biće moguć prevoz sa aerodroma do Jahorine jer je polazna stanica planirana u neposrednoj blizini međunarodnog aerodoma Sarajevo. Pored toga što će ova gondola biti jednistvena turistička atrakcija takođe će doprinjeti smanjenju zagađenosti i manjoj upotrebi automobila kao i bezbjednosti svih korisnika. U planu su i 2 usputne stanice, na Trebeviću i na Dvorištima. Kada je riječ o projektu spajanja Pala sa Jahorinom, želimo da najvise benefita imaju gradjani Pala. Izgradnjom ovog projekta ćemo razviti najviše Pale, jer će po ugledu na evropske ski centare, centar smještajnih kapaciteta i zbivanja prije i poslije skijanja biti upravo na Palma. Trenutno radimo na pronalaženju najbolje trase gondole i propratnih staza. Svaki od ovih projekata je strateški itekako značajan za razvoj naše regije ali i podsticanje i prazvijanje privrede u cijeloj državi.“

 

Frontal
 
Twitter
Anketa

Da li je opozicija u Srpskoj trebala učestvovati na mitingu u Banjoj Luci ili nije?

Rezultati ankete
Blog