U UIO, koja trenutno zapošljava 2.439 radnika, kažu da je ukupan broj
sistematizovanih mjesta prema važećem pravilniku 2.543, ali da postoje
oni koji obavljaju funkciju koja ne postoji u sistematizaciji radnih
mjesta.
Prema novom pravilniku, koji je u avgustu prošle godine dobio uslovnu
saglasnost UO, predviđeno je da UIO zapošljava 2.690 ljudi.
Iako je Upravni odbor dostavio primjedbe na taj pravilnik, te
zahtijevao određene izmjene, UIO nije uradila izmjene u skladu sa
zahtjevima.
UO je isticao da postoji problem popune radnih mjesta na graničnom
prelazu Bijača, gdje ne postoji sistematizovan broj izvršilaca i pitanje
je kako će se omogućiti da taj prelaz funkcioniše od 1. jula ove
godine, kaže izvor "Glasa Srpske" iz UIO.
Navodi i da postoji neslaganje u vezi sa stručnom spremom, gdje je
Uprava predložila da se za šefove odsjeka za carine imenuju diplomirani
ekonomisti i pravnici.
UO je nezadovoljan jer se predloženim pravilnikom, pored osnovna četiri
sektora dodaje još jedan, pa na četiri radnika treba da se imenuje
pomoćnik direktora.
Kako saznajemo, u UIO su pravilnikom predvidjeli da se interna revizija
koja broji 27 ljudi smanji na deset ljudi, što je bilo neprihvatljivo
za UO jer su jednoglasni da se ne može smanjiti segment koji ima veliku
ulogu.
Prema saznanjima "Glasa Srpske", na posljednjoj sjednici UO UIO vođena
je polemika u vezi s tim, dok je direktor UIO Miro Džakula tvrdio da su
sve primjedbe usvojene, članovi UO su tvrdili da toga nema u
dostavljenom materijalu, zbog čega se još ne zna status oko 200 radnika.
Kancelarija za reviziju institucija BiH dala je UIO mišljenje sa
rezervom upravo zbog nepostojanja pravilnika o sistematizaciji radnih
mjesta.
Načelnik Odjeljenja za komunikacije u UIO Ratko Kovačević kaže da u
Upravi, prema ocjeni revizije, postoje radnici na nepostojećim mjestima,
odnosno da u pojedinim odsjecima radi više ili manje radnika nego što
je to predviđeno.
– Postojeći pravilnik rađen je 2004. godine, ali su u međuvremenu
uočeni određeni nedostaci, te se ukazala potreba da se uspostave novi
odsjeci, a Upravi su takođe date i neke druge obaveze – dodao je
Kovačević.
(Glas/Frontal)

